Pociągi jadą po nowym torze z Poraja do Częstochowy, a pasażerowie mają do dyspozycji odnowione perony w Częstochowie Rakowie i Korwinowie. To kolejne efekty modernizacji „Wiedenki” prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe o wartości 380 mln złotych.
W Częstochowie Rakowie i Korwinowie podróżni korzystają już z nowych peronów. To efekt prac, które PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”. Perony są podwyższone, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Mają nowe oświetlenie oraz są wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. W Częstochowie Rakowie trwa remont przejścia podziemnego, w którym zostaną zamontowane windy. Roboty swoim zasięgiem objęły też wymianę 17-km toru i sieci trakcyjnej między Porajem a Częstochową. Teraz prace przenoszą się na drugi tor. PLK budują nową nastawnię w stacji Poraj, nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruch kolejowego.
Efektem modernizacji „Wiedenki” są też nowe perony na stacji Myszków i na przystankach: Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód oraz Zawiercie Borowe Pole. Na modernizowanej trasie wymieniono jeden z dwóch torów od Zawiercia do Myszkowa oraz sieć trakcyjną.
W stacji Myszków zbudowano też nowe rozjazdy. Teraz prace prowadzone są na drugim torze. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Pod koniec roku rozpoczną się też roboty na odcinku Myszków – Poraj i obejmą takie przystanki jak Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin.
W sumie wymienionych zostanie 88 km torów i sieci trakcyjnej. Zrewitalizowane będą 34 obiekty inżynieryjne, w tym 20 mostów i 2 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo – drogowych. Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i zapewnienie dostępu do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Skróci się też czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.
Wartość modernizacji odcinka od Zawiercia do Częstochowy wynosi 380 mln zł. Finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.