PLK zaprezentowała wygląd przebudowywanych peronów na odcinku na linii nr 25 ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego. Od połowy grudnia, po 12 latach między województwem świętokrzyskim i łódzkim zostaną wznowione połączenia kolejowe.
W grudniu, od nowego rozkładu jazdy zaplanowano przywrócenie połączeń pasażerskich między województwami świętokrzyskim i łódzkim. O planowanej ofercie
pisaliśmy już w lipcu. Również wówczas PLK
rozpoczęła remont i przebudowę przystanków na trasie.
Jak informuje PLK, na stacjach i przystankach: Skarżysko Milica, Stąporków, Bliżyn, Końskie i Opoczno wybudowano już nowe perony, na których ułożona została nawierzchnia z płyt wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla niewidomych i niedowidzących. W budowie są pochylnie i drogi dojścia na perony. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na przystankach: Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń poprawiona została nawierzchnia peronów. Montowane jest nowe oświetlenie. Rozpoczyna się montaż wiat, ławek i gablot informacyjnych. Odnowiony zostanie peron w Wąsoczu Koneckim.
Nowe tory i przebudowane przejazdySą już nowe tory na stacjach Końskie i Stąporków. Budowany jest tor przy nowym peronie w Opocznie. Kierowcy korzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych w Końskich i Bliżynie.
Prace są realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” i zadania uzupełniającego (Opoczno i Wąsocz Konecki). Wykonawcą jest własna spółka PLK - PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 28,3 mln zł - informuje PLK.
Jak informowaliśmy, niedawno województwo świętokrzyskie
poinformowało o wstępnej koncepcji budowy nowych przystanków kolejowych wzdłuż linii nr 25.