Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie nieco krótsza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie nieco krótsza
fot. Szymon Danielek/PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na projekt i zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na przyśpieszenie pociągów do 120 km/h na większości trasy między Chojnicami a Kościerzyną. Wartość prac wyniesie 5 mln zł netto. Pieniądze będą pochodziły ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych.

W zakres prac wchodzi m.in. zabudowa urządzeń tzw. blokady liniowej na 26-kilometrowym szlaku między stacjami Brusy i Lipusz. Nowe urządzenia do podglądu sytuacji na stacji Lipusz zamontowane zostaną w miejscowej nastawni. Po zabudowie blokady i pozyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 120 km/h zamiast obecnych 60-80 km/h. Tym samym skróci się czas podróży koleją między Chojnicami a Kościerzyną o około 5 minut.

Prace w ramach zadania pn. „Zabudowa jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej na szlaku Brusy – Lipusz linii kolejowej nr 211 Chojnice – Kościerzyna” zrealizuje Zakład Automatyki i Telekomunikacji Sp. z o.o. z Gdyni. Wartość robót to 5 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A. Zakończenie zadania planowane jest do końca 2025 r.

Trasa Chojnice – Kościerzyna zmieniła się dla podróżnych

Linia kolejowa nr 211 Chojnice – Kościerzyna od kilku lat zmienia się dla podróżnych. W 2023 r. zakończone zostały prace przy przebudowie peronów na stacjach i przystankach Powałki, Męcikał, Żabno koło Chojnic, Brusy, Lubnia, Raduń, Dziemiany Kaszubskie, Kalisz Kaszubski i Lipuska Huta. Łączny koszt robót wyniósł 25 mln zł netto ze środków „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Z kolei w latach 2015-2021, za około 87 mln zł ze środków budżetowych, wymieniono szyny i podkłady na 50-kilometrowym odcinku linii nr 211 między Chojnicami a Lipuszem. Wymieniono także nawierzchnię na 60 przejazdach kolejowo – drogowych, a na 18 przejazdach zabudowano sygnalizację świetlną, co podniosło poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami. Dzięki zabudowie i modernizacji urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Brusy, pociągi pasażerskie na odcinku Chojnice – Brusy mogą jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h. Prace te pozwoliły skrócić czas podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 20 minut.

Pomorskie uruchamia na tej linii jedynie cztery pary pociągów (taki był wymóg dla modernizacji peronów w ramach programu przystankowego), choć jeszcze do niedawna było ich jeszcze mniej. Równolegle między miastami jeżdżą autobusy dofinansowane z FRPA. Być może zakończenie kolejnych prac na linii skłoni urząd marszałkowski do reorientacji polityki transportowej na rzecz kolei na tej linii.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Pasażer

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Kasper Fiszer 21 listopada 2024

Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz

Infrastruktura

Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK: Damy radę z remontem linii Wrocław - Międzylesie

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 01 października 2024

Pozostałe z wątku:

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Pasażer

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Kasper Fiszer 21 listopada 2024

Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz

Infrastruktura

Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK: Damy radę z remontem linii Wrocław - Międzylesie

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 01 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5