Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podróż do Salzburga z przeszkodami, czyli EN Chopin nie gra Mozarta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Od 10 grudnia Koleje Austriackie (OBB), we współpracy z PKP Intercity uruchamiają nocny pociąg EN Chopin z Warszawy Wschodniej przez Kraków, Wiedeń i Salzburg do Monachium. Od kilku tygodni relacjonujemy problemy z zakupem biletów na ten pociąg. Naszej czytelniczce udało się skorzystać z międzynarodowego połączenia, chociaż łatwo nie było. Poniżej zamieszczamy relację.

Po bezskutecznych próbach zakupu biletu przez serwis internetowy oraz aplikację PKP Intercity postanowiłam udać się do kasy międzynarodowej na dworcu Warszawa Wschodnia. Nie każdy podróżny ma taką możliwość, ale niewiele mi to pomogło, bo pani w okienku nie orientowała się zupełnie w zawiłościach podróżowania pociągiem do Monachium. Próbowałam też zakupić bilet już po opublikowanym w ubiegłym tygodniu oświadczeniu PKP IC, że sprzedaż biletów została uruchomiona.

Zdeterminowana, żeby w podróż do Austrii ruszyć nocnym pociągiem i zyskać dodatkowy dzień na nartach postanowiłam kupić bilet przez stronę internetową OBB. Kilka kliknięć i potwierdzenie zakupu biletu ląduje na moim koncie. Nic prostszego. Jest tylko jeden mały haczyk… Drobną czcionką napisane jest, że załączony dokument nie stanowi biletu. Wystarczy, żeby podróżny udający się do Austrii poszedł do … austriackiego automatu biletowego lub austriackiej kasy biletowej i tam wydrukował sobie bilet.

Rozwiązanie? Wystarczy poprosić osobę przebywającą w Austrii, żeby przy pomocy kodu wydrukowała bilet i wysłała go do Polski, oczywiście zakładając, że zna się kogoś, kto w danym momencie tam jest. Ponieważ na przesyłkę pocztową nie było już czasu uzbrojona w zdjęcie biletu i QR code’u, lekko zaniepokojona o godz. 23.53 wsiadłam w Oświęcimiu do międzynarodowego pociągu Chopin i…

Ruszyłam. Na szczęście okazało się, że papierowy bilet nie jest niezbędny, o ile zdjęcie jest wystarczająco wyraźne, żeby odczytał je skaner konduktora. Problemu ze zdjęciem nie mieli również kontrolerzy w Czechach i Austrii. W pociągu zestawionym z wagonów jadących do Pragi, Budapesztu i Monachium niektóre wagony przez większość trasy były całkowicie puste, co nie dziwi, biorąc pod uwagę jak wielkiej determinacji trzeba, żeby zdobyć bilet na ten pociąg widmo. Wyjątkiem byli nieliczni podróżni powracający do Austrii (którzy bilet kupili w austriackiej kasie) oraz podróżujący na trasach krajowych (w Polsce, Czechach i Austrii).

Sama podróż, z wyjątkiem 40-minutowego opóźnienia, które pociąg złapał na granicy czesko-austriackiej minęła gładko i bez problemów. Miejsca do spania było mnóstwo, niestety nie dało się wyłączyć jaskrawego, niebieskiego światła, które skutecznie utrudniało sen. Standardem europejskich pociągów nocnych powinny przedziały, w których da się wyłączyć światło… Ludzie przecież wybierają pociągi nocne niekoniecznie po to, aby w nich pracować.

Mimo tego już po ośmiu godzinach od wyjazdu z Oświęcimia (z Warszawy pociąg wyrusza ok. 20) dotarłam do Salzburga. Pomimo opóźnienia, dzięki gęstej siatce połączeń, z których słyną koleje austriackie, wkrótce przesiadłam się na kolejny pociąg i znalazłam się w sercu Alp. Warto podkreślić, że narty lub deska snowboardowa podróżują pociągiem za darmo, a ceny biletów są przystępne nawet na studencką kieszeń. Do sukcesu połączenia oprócz jego promocji na pewno przyczyniłaby się jednak możliwość... zakupu biletu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5