PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru dla projektu budowy nowej linii do Kozienic w ramach programu Kolej Plus.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą na kwotę ponad 9,5 mln zł na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy ok. 23 km nowej linii kolejowej Świerże Górne – Dobieszyn łączącej linię kolejową Janików - Świerże Górne (nr 77) z linią kolejową Warszawa Zachodnia – Radom Główny – Kraków Główny (nr 8). O przetargu
pisaliśmy tutaj, natomiast sam projekt
opisaliśmy szeroko w tym miejscu.
Zgodnie z przedłożonym przez Gminę Kozienice wstępnym studium planistyczno-prognostycznym wybudowana zostanie stacja Kozienice, która ma znajdować się przy Alei 11 Listopada. - Stworzenie połączenia kolejowego nie tylko pozytywnie wpłynie na rozwój Kozienic, ale również rozwój gospodarczy całego regionu Mazowsza. Linia do Kozienic to jeden z czterech projektów realizowanych w ramach rządowego programu Kolej+ w woj. mazowieckim. W realizacji są także przetargi na opracowanie dokumentacji projektowej linii Sokołów Podlaski – Siedlce oraz Ostrów Mazowiecka – Małkinia – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury cytowany w komunikacie.
- Dzięki programowi Kolej+ zwiększy się dostępność transportu kolejowego, a tym samym poprawią się warunki życia mieszkańców Kozienic. Dzisiejsza umowa to pierwszy kontrakt, który podpisujemy z wykonawcą prac projektowych. Kolejnych 25 projektów jest na etapie procedury przetargowej. Realizacja projektów z rządowego programu Kolej+ to jedna z wielu działań, które likwidują wykluczenie komunikacyjne – dodał Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.
Nowa linia zostanie zelektryfikowana. Powstaną nowe stacje i przystanki: Kozienice, Świerże Górne, Głowaczów. Wszystkie obiekty będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wyposażone w wiaty, ławki, jasne oświetlenie. Odpowiednia wysokość peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wartość projektu (dokumentacji i robót) szacowana jest na 321 mln zł.