Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podnieśli prędkość na Średnicowym. Trzeba wymienić mostownice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
14-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podnieśli prędkość na Średnicowym. Trzeba wymienić mostownice
Na warszawskim moście średnicowym wprowadzono w sobotę ograniczenie prędkości do 30 km/h. Powodem było „bujanie” sieci trakcyjnej. - Jeszcze wczoraj udało się podnieść prędkość na moście do 40 km/h – poinformował „Rynek Kolejowy” dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie Jan Telecki. Dyrektor dodał, że most wymaga wymiany zużytych mostownic.

Przejeżdżające z prędkością 60 km/h pociągi wprawiały w drgania most, na którego konstrukcji zamocowana jest sieć trakcyjna. Drgania te przenosiły się na sieć i powodowały jej „bujanie”. Jak poinformował „Rynek Kolejowy” dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie, jednym z powodów tego zjawiska, obok niskich temperatur, są zużyte mostownice, które wymagają wymiany. – Planowaliśmy wymianę mostownic w maju tego roku, ale niewykluczone, że spróbujemy zrobić to wcześniej. Proces wymiany jest dość skomplikowany i wymaga sporo czasu. Potrzebowalibyśmy na to około miesiąca. Prace prowadzilibyśmy nocą, w związku z czym nie ma konieczności wyłączania z ruchu tego obiektu. W ciągu każdej doby potrzebowalibyśmy na wymianę 5 godzin – zaznacza Jan Telecki.

Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych dodał, że mostownice kwalifikujące się do wymiany znajdują się po stronie podmiejskiej mostu. Jego zamknięcie na 5 godzin spowodowałoby skierowanie dwóch – trzech pociągów na inny tor. Poza tym nie byłoby zmian w rozkładzie jazdy (przypomnijmy: każdego dnia przez most średnicowy przejeżdża około 800 pociągów). Dyrektor Telecki powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, że prędkość udało się podnieść, mimo że nie przeprowadzono jeszcze regulacji sieci. – Nie robiliśmy jeszcze regulacji, ale niebawem będzie zorganizowany przejazd diagnostyki – powiedział Telecki.

Generalny remont mostu średnicowego zaplanowano na rok 2015. Jak powiedział dziś dyrektor Zakładu Linii Kolejowych, być może most będzie wymagał nowej ochrony antykorozyjnej przed rokiem 2015. – Będę chciał zaraz po Euro zlecić ekspertyzę. Niewykluczone, że remont obiektu trzeba będzie przeprowadzić wcześniej, niż zakładaliśmy – dodał Jan Telecki.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ograniczenie prędkości na moście Średnicowym

Infrastruktura

Warszawa: Ograniczenie prędkości na moście Średnicowym

lp, Rynek Kolejowy 13 lutego 2012

Średnicowy sportowy most kolejowy

Infrastruktura

Średnicowy sportowy most kolejowy

PKP PLK 02 lipca 2012

Jest umowa naremont mostu Średnicowego wWarszawie

Infrastruktura

Rusza naprawa mostu średnicowego w Warszawie

Infrastruktura

Warszawa: Naprawa mostu średnicowego na półmetku

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Ograniczenie prędkości na moście Średnicowym

Infrastruktura

Warszawa: Ograniczenie prędkości na moście Średnicowym

lp, Rynek Kolejowy 13 lutego 2012

Średnicowy sportowy most kolejowy

Infrastruktura

Średnicowy sportowy most kolejowy

PKP PLK 02 lipca 2012

Jest umowa naremont mostu Średnicowego wWarszawie

Infrastruktura

Rusza naprawa mostu średnicowego w Warszawie

Infrastruktura

Warszawa: Naprawa mostu średnicowego na półmetku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5