Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
31-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK szukają wykonawców, którzy w dwa lata za ponad 750 mln zł zmodernizują 15 km torów na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka). Ogłoszono przetarg na kolejny etap prac przy największym projekcie kolejowym na południu Polski. Pozostałe postępowania przetargowe w ramach trasy „Podłęże – Piekiełko” PLK planuje uruchomić do końca przyszłego roku.

Zwycięzca ogłoszonego przetargu będzie miał za zadanie modernizację linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka). Ważną częścią inwestycji będzie budowa peronów na przystankach Raba Niżna i Mszana Dolna Marki oraz stacji Mszana Dolna. Pomiędzy tymi miejscowościami zostaną wybudowane zelektryfikowane tory kolejowe o wzmocnionych parametrach, którymi pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h. Istotnym fragmentem działań w trudnym terenie podgórskim będzie budowa licznych obiektów inżynieryjnych. Łącznie na przeszło 15-kilometrowym odcinku powstanie 66 budowli, w tym 14 mostów i 5 wiaduktów. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Kolejne 16 przejazdów zostanie zlikwidowanych i zastąpionych rozwiązaniami bezkolizyjnymi i nowymi drogami.

Na odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna powrócą prace budowlane po tym, jak PKP PLK rozwiązały umowę z poprzednim wykonawcą, który nie dotrzymywał przyjętego harmonogramu realizacji. Plac budowy został zinwentaryzowany i zabezpieczony. Na pozostałym fragmencie linii kolejowej (Mszana Dolna – Fornale) prace rozpoczną się od rozbiórki starych torów i przygotowania terenu pod nową inwestycję. Kolejne wielomiliardowe przetargi dla tego projektu są przygotowywane. W planach jest uruchomienie wszystkich postępowań do końca przyszłego roku. Nową trasą pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Zakopanem pojedziemy za pięć lat.

Modernizacja linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) jest częścią trasy o umownej nazwie: „Podłęże-Piekiełko”, największej inwestycji PLK SA na południu kraju. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach tego projektu (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz i Chabówka – Rabka Zaryte). W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. W Męcinie trwają przygotowania do drążenia najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, który skróci podróże pociągiem z Limanowej do Nowego Sącza. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną (w toku jest przetarg na pierwszy odcinek o długości ok. 8 km). Dzięki temu stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Fragmenty tej inwestycji są finansowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Kasper Fiszer 28 grudnia 2024

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce

Infrastruktura

Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce

Roman Czubiński 20 grudnia 2024

Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski

Infrastruktura

Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Kasper Fiszer 28 grudnia 2024

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce

Infrastruktura

Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce

Roman Czubiński 20 grudnia 2024

Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski

Infrastruktura

Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5