Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podłęże – Piekiełko: Są oferty na pierwszy nowy odcinek. Intercor najtańszy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
24-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podłęże – Piekiełko: Są oferty na pierwszy nowy odcinek. Intercor najtańszy
fot. Krzysztof Dzidek, PKP PLK
Najtańszą ofertę na budowę odcinka Szczyrzyc – Tymbark złożyło konsorcjum Intercor i tureckiej firmy Dogus. Dwóch pozostałych uczestników postępowania to Budimex, startujący wraz z Gülermakiem, i Porr z Trakcją System. Wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie, a najniższa z nich nie przekroczyła nawet 2 miliardów złotych – to najważniejsze wiadomości z otwarcia ofert.

Od ogłoszenia przetargu (początek września 2024 r.) do otwarcia ofert upłynęło blisko 8 miesięcy. Warunki zamówienia oraz ostateczny termin składania ofert zmieniano aż trzynaście razy. Pierwsze postępowanie na budowę nowej linii wchodzącej w skład inwestycji „Podłęże – Piekiełko” wzbudziło bowiem bardzo duże zainteresowanie firm budowlanych.

W końcu oferty zdecydowały się jednak złożyć tylko trzy z nich. Najniższą cenę brutto zaproponowało konsorcjum Intercor – Dogus Insaat – Dogus Construction Poland (1 917 858 610,55 zł). Drugie miejsce zajęło konsorcjum Budimex – Budimex Kolejnictwo – Gülermak (2 082 826 134,14 zł), a trzecie – Porr wraz z Porr Bau i firmą Trakcja System (2 173 410 000 zł).

Wszyscy uczestnicy postępowania zmieścili się zatem w kosztorysie, który wynosił 2 644 500 000 zł (i to nie licząc ewentualnego zamówienia dodatkowego na interfejs, które wszyscy oferenci wycenili na 3-3,5 mln zł brutto). Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest właśnie cena brutto. Jeśli więc nie dojdzie do odwołań i nie będzie problemów z oceną ofert, droga do odpisania umowy z Intercorem jako liderem konsorcjum będzie otwarta.

Ze względu na trudny, podgórski teren i konieczność budowy dużej liczby obiektów inżynierskich prace budowlane mają potrwać aż 5,5 roku. Przeszło 8-kilometrowy odcinek dwutorowej linii zelektryfikowanej będzie dostosowany do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych. Linia będzie przebiegać przez dwa tunele (o długości 3,8 km i 1 km), mosty i wiadukty. Wszystkie skrzyżowania torów z lokalnymi drogami będą bezkolizyjne. Pośrodku budowanego odcinka powstanie nowy przystanek – Stróża koło Dobrej – z peronem dostosowanym do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity z ofertą na majówkowy szczyt przewozowy

Pasażer

PKP Intercity z ofertą na majówkowy szczyt przewozowy

inf. pras. PKP Intercity, oprac. MK 24 kwietnia 2025

Firmy nie są pewne jutra, więc walczą o każde zlecenie

Prawo i polityka

Wykonawcy: Plany inwestycyjne muszą być dokładniejsze

Prawo i polityka

Zobacz również:

Linia „Podłęże-Piekiełko”. Przetarg na pierwszy odcinek nowej trasy

Infrastruktura

Linia „Podłęże-Piekiełko”. Przetarg na pierwszy odcinek nowej trasy

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 04 września 2024

Najdłuższy tunel w Polsce na linii Podłęże - Piekiełko. Jest umowa

Infrastruktura

Poznaliśmy plan przetargowy dla budowy linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity z ofertą na majówkowy szczyt przewozowy

Pasażer

PKP Intercity z ofertą na majówkowy szczyt przewozowy

inf. pras. PKP Intercity, oprac. MK 24 kwietnia 2025

Firmy nie są pewne jutra, więc walczą o każde zlecenie

Prawo i polityka

Wykonawcy: Plany inwestycyjne muszą być dokładniejsze

Prawo i polityka

Zobacz również:

Linia „Podłęże-Piekiełko”. Przetarg na pierwszy odcinek nowej trasy

Infrastruktura

Linia „Podłęże-Piekiełko”. Przetarg na pierwszy odcinek nowej trasy

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 04 września 2024

Najdłuższy tunel w Polsce na linii Podłęże - Piekiełko. Jest umowa

Infrastruktura

Poznaliśmy plan przetargowy dla budowy linii kolejowej Podłęże - Piekiełko

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5