PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały nowe wizualizacje obiektów, które powstaną na modernizowanej linii 104 do Chabówki wraz z nową linią kolejową Podłęże – Szczyrzyc (Piekiełko).
Linia Podłęże – Szczyrzyc ma usprawnić zarówno ruch pasażerski w relacjach Kraków – Zakopane i Kraków – Nowy Sącz, jak i towarowy. Według podanego na stronie projektu budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc
kalendarium, w poprzednim miesiącu zakończyły się zasadnicze prace geologiczne i geotechniczne na większości odcinków, a nawet prace projektowe dla większości odcinków.
W skład inwestycji wchodzi zarówno budowa nowej, 58-kilometrowej linii kolejowej, jak i modernizacja istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.
Jak zapowiadała w styczniu PKP PLK, pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz będą ogłoszone w drugiej połowie bieżącego roku, a postępowań w sprawie powiązanej z nią budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc można się spodziewać w roku 2022.
Modernizacja linii nr 104 będzie miała bardzo szeroki zakres: w celu dostosowania parametrów linii do standardów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T zostanie wykonana korekta przebiegu odcinka Tymbark – Nowy Sącz. Konieczna będzie budowa tuneli o łącznej długości ok. 6 km i ok. 2 km estakad. Istniejące dziś obiekty inżynieryjne zostaną przebudowane, a przejazdy – zmodernizowane.
Inwestor właśnie opublikował na stronie promocyjnej projektu nowe wizualizacje charakterystycznych obiektów linii kolejowej nr 104 po modernizacji. Można na nich zobaczyć peron stacji Rabka Zaryte, wiadukt kolejowy w km 1+267 most w km 15+444 w Mszanie Dolnej, nowy most na rzece Dunajec w Nowym Sączu i nowy przystanek Nowy Sącz Chełmiec.