Wpisanie kolejnych odcinków linii przeznaczonych do kompleksowej odbudowy możliwe było dzięki zwiększeniu środków finansowych w RPO do 48 milionów złotych. Dzięki temu modernizowana będzie linia kolejowa nr 52 na odcinku Hajnówka – Białowieża.
Podejmując decyzję o wyborze tego odcinka, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego wziął pod uwagę zarówno potrzeby lokalnych przedsiębiorców, jak i chęć rozwijania ruchu turystycznego w unikalnym w skali kraju krajobrazie. Warto przypomnieć też o rozwijanym w tym miejscu pieszym przejściu granicznym.
Przez ostatnie lata podejmowane były próby zachowania odcinka Hajnówka – Białowieża. Na fragmencie linii pomiędzy miejscowościami działa kolej drezynowa, raz w roku przejeżdża tędy również pociąg specjalny. Dzięki wpisaniu 22-kilometrowego odcinka linii do RPO, pociągi osobowe kończące bieg w Hajnówce mają szanse zostać przedłużone do serca Puszczy Białowieskiej.
O innych liniach kolejowych przeznaczonych do rewitalizacji w podlaskiem, ich potencjale i największych lukach na kolejowej mapie Podlasia piszemy na portalu Monitor