Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podlaskie: Sytuacja taborowa trudniejsza, niż przewidywano

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podlaskie: Sytuacja taborowa trudniejsza, niż przewidywano
fot. Tomasz Łotowski/PKP PLK
Kolejne zdarzenia z udziałem pojazdów eksploatowanych przez podlaski zakład Polregio skutkują przedłużaniem się utrudnień odczuwalnych na liniach niezelektryfikowanych. Nadal wykorzystywany jest wagonowy skład zastępczy, choć przejściowo przewoźnik musiał wyłączyć z eksploatacji lokomotywę. W wielu przypadkach pasażerowie są jednak przewożeni autobusami.

O problemach z obsługą linii niezelektryfikowanych w województwie podlaskim informujemy na naszych łamach od wielu miesięcy. Niewystarczająca liczba czynnych jednostek spalinowych skutkuje regularnym uruchamianiem autobusowej komunikacji zastępczej, co z kolei wiąże się z istotnymi utrudnieniami i opóźnieniami. W marcu samorząd zapowiadał, że sytuacja będzie się powoli stabilizować dzięki realizacji napraw kolejnych odstawionych pojazdów.

Tylko sześć sprawnych jednostek spalinowych

Na razie wciąż nie doszło jednak do przełomu. – Obecnie Podlaski Zakład Polregio dysponuje sześcioma sprawnymi szynobusami – poinformowały nas bowiem służby prasowe przewoźnika. Aby zobrazować skalę problemów taborowych, należy zauważyć, że województwo dzierżawi spółce 11 pojazdów z silnikami Diesla. Operator ma przy tym na mocy kontraktu o świadczenie usług publicznych uzupełniać flotę własnymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi.

Zgodnie z informacjami z marca ilostan sprawnych pojazdów został niedawno uszczuplony o SA133-020. Miesiąc temu uczestniczył on w wypadku na przejeździe kolejowo-drogowym w rejonie Augustowa. Wciąż nie wiemy, kiedy pojazd będzie mógł wrócić do ruchu, ale Polregio określa konieczną naprawę jako długotrwałą. Około dwóch tygodni temu miały się zaś zakończyć według Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego naprawy dwóch innych odstawionych jednostek tej samej serii. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez spółkę według stanu na 16 kwietnia do służby wrócił tylko jeden egzemplarz oznaczony numerem 009. – Przeszedł on naprawę silnika – usłyszeliśmy.

Odwołania we wszystkie dni tygodnia

Wspomniany wypadek z 15 marca nie był jedynym zdarzeniem na styku dróg i kolei, który skutkował zwiększeniem skali problemów operatora. Aby obsłużyć większą liczbę połączeń pociągami, a nie autobusami zastępczymi, uformował on w lutym skład zastępczy zestawiony z lokomotywy i jednego wagonu piętrowego. Z samochodem zderzył się niedawno spalinowóz. – W wypadku uczestniczyła lokomotywa wynajęta od zewnętrznego operatora – wskazało Polregio. Maszyna została już naprawiona i powróciła do obsługi połączenia Białystok – Ostrołęka, gdzie kursuje zamiennie z jednostkami spalinowymi.

Aktualnie planowa (wprowadzona do rozkładu jazdy) komunikacja zastępcza funkcjonuje w zamian za siedem pociągów w dni robocze, dwa w soboty i pięć w niedziele. Nie wyczerpuje to jednak katalogu odwołanych kursów. – Do nieplanowanej zamiany pociągu na komunikację zastępczą z powodu awarii pojazdów doszło w kwietniu siedmiokrotnie – przyznaje bowiem Polregio. Statystyka ta obejmuje okres od 1 do 16 kwietnia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Prawo i polityka

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Damian Kelman 17 marca 2025

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Tabor i technika

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Roman Czubiński 04 marca 2025

Podlaskie: Gama PKP Intercity z Bohunem Polregio. „To jednorazowe”

Tabor i technika

Zobacz również:

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Prawo i polityka

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Damian Kelman 17 marca 2025

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Tabor i technika

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Roman Czubiński 04 marca 2025

Podlaskie: Gama PKP Intercity z Bohunem Polregio. „To jednorazowe”

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5