Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podlaskie: Mimo kryzysu taborowego pojadą wakacyjne pociągi do Walił

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podlaskie: Mimo kryzysu taborowego pojadą wakacyjne pociągi do Walił
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
Województwo podlaskie zapowiada ponowne uruchomienie sezonowych połączeń kolejowych na linii 37. Do Walił pojedziemy w letnie weekendy. Nadal nie będzie natomiast kursów do Siemianówki oraz do litewskiego Kowna.

Od wielu miesięcy na terenie województwa podlaskiego dochodzi do dużych problemów z realizacją rozkładu jazdy na liniach niezelektryfikowanych. Ma to związek z trudną sytuacją taborową tamtejszego zakładu Polregio, który w zamian za wybrane kursy uruchamia autobusową komunikację zastępczą. Mimo to w okresie letnim wzorem poprzednich sezonów ma być obsługiwana trasa Białystok – Waliły.

– Tak jak w roku ubiegłym, w nadchodzącym sezonie letnim zostaną uruchomione pociągi do Walił – potwierdza Małgorzata Półtorak, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Prowadząca tam linia 37 jest niezelektryfikowana, co oznacza konieczność zaangażowania deficytowego taboru spalinowego. Pociągi będą jednak wozić turystów w dni wolne, kiedy braki taborowe wpływają na ruch w znacznie mniejszym stopniu.

Pasażerów do Siemianówki było zbyt mało

W latach 2019-2021 funkcjonowało także inne połączenie sezonowe – do Siemianówki. W roku 2022 pociągi z Hajnówki docierały tam zresztą codziennie od stycznia do połowy grudnia. Ten kierunek nie będzie jednak obsługiwany w zbliżającym się okresie wakacyjnym.

Co stało za wstrzymaniem przewozów pod koniec 2022 r.? Województwo zapewnia, że rezygnacja z obsługi linii 31 od Hajnówki do Siemianówki nie była związana w żaden sposób z oszczędnością taboru spalinowego. – Frekwencja była bardzo niska – usłyszeliśmy od przedstawicielki marszałka. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że oferta była tam niezwykle skromna i ograniczała się do dwóch par kursów na dobę.

Pociągów do Kowna nie chciały Koleje Litewskie

Z myślą o turystach UMWP współorganizował również całoroczne weekendowe połączenie z Białegostoku do litewskiego Kowna, dokąd docierały polskie spalinowe zespoły trakcyjne produkcji bydgoskiej Pesy. Te z kolei zniknęły z rozkładu jazdy pod koniec 2022 r. Aktualnie po linii 51 Suwałki – Trakiszki – granica państwa kursuje tylko jedna para codziennych połączeń PKP Intercity. – Przyczyną niewykonywania połączeń kolejowych do Kowna jest rezygnacja z ich organizowania przez Koleje Litewskie – tłumaczy nasza rozmówczyni. Również w tym przypadku wpływu na decyzje co do przyszłości międzynarodowych kursów miała nie mieć dostępność taboru.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5