Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podkarpackie: Pesa i Newag podzielą się zamówieniem na tabor?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podkarpackie: Pesa i Newag podzielą się zamówieniem na tabor?
fot. red.
W województwie podkarpackim trwa przetarg na zakup 10 pojazdów kolejowych. Z tego osiem stanowią trzyczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, a dwa – dwuczłonowe spalinowe pojazdy. O większą część zamówienia rywalizują Pesa i Newag, natomiast spalinowe pojazdy jest w stanie dostarczyć jedynie Newag.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa taboru kolejowego przeznaczonego do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach projektu tzw. podmiejskiej kolei aglomeracyjnej. Większa część obejmuje osiem fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej, natomiast mniejsza – dwa zupełnie nowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym. Elementem zamówienia jest również usługa serwisowo–utrzymaniowo–naprawcza w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych, tj. P1, P2, P3 i P4. Opcja obejmuje natomiast dostawę pakietu naprawczego pozderzeniowego oraz niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie obsługi pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie. Więcej o wymaganiach pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (3 grudnia) minął termin składania ofert. W części dotyczącej pojazdów elektrycznych o zamówienie ubiegają się Pesa i Newag, mieszcząc się w budżecie zamawiającego, który określony jest na 165,1 mln zł brutto. Bydgoski producent zaoferował cenę 153,996 mln zł brutto oraz świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowej, utrzymaniowej i naprawczej w cenie 3,57 zł brutto za pociągokilometr. Ponadto, zgodnie z ofertą, w pojeździe znajdą się 132 miejsca siedzące stałe. Pesa wyceniła pakiet pozderzeniowy na 516,6 tys. zł, przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 na 615 tys. zł, natomiast symulator jazd na 3,69 mln zł. Newag zaproponował z kolei dostawę pojazdów nieco drożej – za 157,342 mln zł, a obsługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą za 3,69 zł brutto za pociągokilometr. Ponadto w pojeździe nowosądeckiego producenta przewidziano 128 miejsc siedzących stałych. Newag zaproponował pakiet pozderzeniowy na 706,4 tys. zł, przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 na 185 tys. zł, natomiast symulator jazd na 2,51 mln zł. Obie firmy zaproponowały też 120-miesięczny okres gwarancji.

O wyborze w tym przypadku zadecydują cena (50%), gwarancja (40%), usługa utrzymaniowo-naprawcza (7%), symulator jazdy (2,3%), pakiet pozderzeniowy (0,5%) oraz przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 (0,2%). Pierwsze dwa pojazdy powinny zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r., a pozostałe do końca września 2020 r. Termin obsługi serwisowej upłynie, w zależności od terminu wykonania P4, w 2026 r. Termin dostawy zakresu opcjonalnego został określony na 30 września 2020 r.

W części dotyczącej pojazdów spalinowych wystartował jedynie Newag, oferując kwotę w wysokości 36,162 mln zł brutto. To poniżej budżetu zamawiającego, który wynosi 43,1 mln zł brutto. Producent wycenił obsługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą na 4,08 zł brutto na pociągokilometr. Newag zaoferował też 105 miejsc siedzących stałych, pakiet pozderzeniowy za 643,8 tys. zł, przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonana P3 na 184,6 tys. zł oraz 60-miesięczny okres gwarancji.

Pojazdy powinny zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r. Termin obsługi serwisowej upłynie, w zależności od terminu wykonania P4, w 2029 r. Termin dostawy zakresu opcjonalnego został określony na 30 września 2020 r.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podkarpackie: Utrzymanie pociągów za drogie o 30%. Nowy przetarg niebawem

Tabor i technika

Podkarpackie unieważnia przetarg na 10 pojazdów

Tabor i technika

Podkarpackie unieważnia przetarg na 10 pojazdów

Witold Urbanowicz 17 stycznia 2019

Rzeszów na drodze do kolei aglomeracyjnej

Infrastruktura

Rzeszów na drodze do kolei aglomeracyjnej

ms, Rynek-Kolejowy.pl 03 lipca 2015

Zobacz również:

Podkarpackie: Utrzymanie pociągów za drogie o 30%. Nowy przetarg niebawem

Tabor i technika

Podkarpackie unieważnia przetarg na 10 pojazdów

Tabor i technika

Podkarpackie unieważnia przetarg na 10 pojazdów

Witold Urbanowicz 17 stycznia 2019

Rzeszów na drodze do kolei aglomeracyjnej

Infrastruktura

Rzeszów na drodze do kolei aglomeracyjnej

ms, Rynek-Kolejowy.pl 03 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5