Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podkarpackie: Szansa na większe przewozy na linii Munina – Hrebenne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podkarpackie: Szansa na większe przewozy na linii Munina – Hrebenne
fot. jar (2016)
Jest szansa, że po położonej na południowo-wschodnich obrzeżach kraju linia nr 101 pojedzie więcej pociągów towarowych. Na bieżący rok deklarowane jest uruchomienie transportów siarki ze stacji Basznia do Gdańska. Kolejną dobrą wiadomością dla tej trasy jest możliwość jej rewitalizacji w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej.

Prace na stacji Basznia i nie tylko

PKP Polskie Linie Kolejowe nie zapominają o trasie łączącej Muninę (województwo podkarpackie) i Hrebenne (województwo lubelskie). W ubiegłym roku większe roboty torowe wykonano na stacji Basznia. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala, za blisko 2 mln złotych wykonano naprawę torów, w tym regulację położenia czterech rozjazdów oraz niwelację terenu. Prace były realizowane w celu obsługi przyszłych przewozów siarki. Firma „Polska Siarka” planuje uruchomić wydobycie tego surowca w Baszni Dolnej. – Przedsiębiorca deklaruje wywóz siarki drogą kolejową do portu morskiego w Gdańsku – kilkadziesiąt tysięcy ton rocznie, począwszy od 2019 r. – wyjaśnia Dorota Szalacha.

Jak informowaliśmy na naszym portalu, w minionym roku na linii nr 101 PKP PLK wykonała również naprawę główną dwóch przejazdów kolejowo-drogowych (w ciągu dróg Ryszkowa Wola – Korzenica oraz Oleszyce – Nowa Grobla). Obiekty m.in. zyskały nową nawierzchnię typu STRAIL, dokonano tam odbudowy i regulacji toru. Przebudowano również przepust na szlaku Lubaczów – Horyniec-Zdrój, co pozwoliło na odwołanie ograniczenia prędkości do 30 km/h i przywrócenie prędkości rozkładowej, czyli 70 km/h.

Jak dodaje Dorota Szalacha, w ubiegłym roku wymieniono tysiąc podkładów. Takie prace wykonano na szlakach Munina – Bobrówka, Lubaczów – Horyniec, Horyniec – Werchrata oraz na stacji Lubaczów.

Naprawa przejazdu i wymiana podkładów

Na 2019 r. zarządca linii kolejowej będzie kontynuował prace o charakterze naprawczym i utrzymaniowym. Zaplanowano wykonanie robót na dwóch kolejnych przejazdach kolejowych w miejscowościach Makowisko i Załuże. Ponadto zaplanowano pojedynczą wymianę podkładów drewnianych w liczbie 3 tysiące sztuk. Natomiast nie udało nam uzyskać odpowiedzi, czy PKP PLK zakłada prace w otoczeniu planowanego do przebudowy dworca w Lubaczowie. Więcej o inwestycji PKP S.A. można przeczytać tutaj.

Linia do rewitalizacji w przyszłej perspektywie finansowej

Mimo prowadzonych prac linia wymaga gruntownej rewitalizacji. W Krajowym Programie Kolejowych do 2023 r. na liście rezerwowej projektów RPO znalazł się projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 101 Munina – Hrebenne na odcinku Munina – granica województwa” o wartości 214 mln zł. Szansa na jego realizacje w najbliższym czasie jest jednak minimalna – z wcześniej udzielanych informacja wynikało, że PKP PLK nie prowadzi żadnych prac przygotowawczych do inwestycji, a na przesłane przed kilkoma dniami zapytanie nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Natomiast Dorota Szalacha wskazała, że samorząd województwa podkarpackiego dąży do rewitalizacji wojewódzkiego odcinka linii w kolejnej perspektywy finansowej. – W związku z prowadzonymi obecnie pracami planistycznymi, dotyczącymi nowej perspektywy finansowej, linia kolejowa nr 101 Munina – Hrebenne została wskazana przez Marszałka Województwa Podkarpackiego do objęcia w planach na lata 2021–2027 i zaproponowana do ewentualnej realizacji ze środków przyszłego Regionalnego Programu Operacyjnego – wyjaśnia przedstawicielka PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

Infrastruktura

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

jar, Rynek Kolejowy 25 marca 2020

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

Infrastruktura

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

jar, Rynek Kolejowy 25 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5