Województwo podkarpackie ogłosiło nowy przetarg na dostawę taboru. Chce zamówić osiem tradycyjnych ezetów oraz cztery tzw. hybrydy, czyli pociągi dwutrakcyjne.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego ogłosił przetarg na dostawę taboru kolejowego do wykonywania przewozów pasażerskich. Podzieliony został na dwie części.
Hybrydy i ezety
Pierwszą jest dostawa czterech fabrycznie nowych trzyczłonowych, dwunapędowych zespołów trakcyjnych (tzw. hybryd) zasilanych z sieci trakcyjnej 3 kV DC oraz silników spalinowych wraz z dokumentacją techniczną i usługami dodatkowymi.
Część druga dotyczy dostawy ośmiu nowych pojazdów z napędem elektrycznym w wersji czteroczłonowej - także z dokumentacją techniczną i usługami dodatkowymi. Dodatkowo ta część obejmuje symulator jazdy.
W obu częściach cena będzie decydująca tylko w 60 procentach. Po 20 proc. punktów można otrzymać za gwarancję oraz za liczbę miejsc siedzących stałych.
Plan z KPO był trochę większy
W pierwszym przypadku długość umowy, wraz z usługami (w tym naprawą P4), będzie obejmować okres aż do końca listopada 2033 roku, a w drugim – do końca listopada 2029 roku.
Oferty będą zbierane do 14 marca. Na razie nie podano szacunkowej wartości zamówienia. Województwo chce się ubiegać o dofinansowanie z funduszy unijnych zakupu, choć również nie podano w tej sprawie konkretów.
Przypomnijmy, że Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
zgłosił do Krajowego Planu Odbudowy projekt zakupu 10 czteroczłonowych EZT i 5 trójczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem hybrydowym. Program jednak, że Program Odbudowy
nie został zatwierdzony, a od sierpniowego terminu sprawy nie posunęły się do przodu. Przyczyną jest konflikt polskiego rządu z Komisją Europejską dotyczący sądownictwa, o którym pisaliśmy w tekście pt.
Kiedy Komisja Europejska zatwierdzi KPO?