Województwo podkarpackie ponownie ogłosiło przetarg na trzy nowe, 5-członowe elektryczne zespoły trakcyjne. W pierwszym postępowaniu nie zgłosił się żaden chętny.
W połowie lutego województwo podkarpackie
ogłosiło postępowanie przetargowe dotyczące dostawy trzech 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z utrzymaniem do pierwszego przeglądu P4 włącznie. W przetargu zapisano, że pociąg mają pokonywać dobowo średnio od 300 do 500 kilometrów, co jest bardzo niskim wynikiem.
Mimo dość odległego terminu dostawy - do 30 listopada 2027 roku - okazało się że do przetargu
nie zgłosił się żaden chętny. Postępowanie zostało unieważnione pod koniec marca.
Teraz samorząd opublikował ogłoszenie o ponownym ogłoszeniu przetargu. Nazwa projektu to "Zakup taboru kolejowego do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie Województwa Podkarpackiego - III etap". Przedmiotem zamówienia jest dostawa 3 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji pięcioczłonowej. Tym razem w zamówieniu zapisano dokładniejszy przebieg średniodobowy - dokładnie 457 km (przy założeniu rocznego rozliczania) oraz średni dobowy czas eksploatacji: ok. 20 godzin.
W specyfikacji zapisano m. in. prędkość maksymalną 160 km/h, układ drzwi w członach 1–2–2–2–1, drzwi zewnętrzne w kabinie maszynisty, min. 240 miejsc siedzących. Przyspieszenie ma być ≥ 0,8 m/s2. Wykonawca ma wydzielić miejsce do przewozu 4 rowerów na stojakach lub wieszakach. Pojazdy mają mieć gniazdka, automaty biletowe i sieć Wifi. Wygodne mają być fotele w układzie 2+2, z uchwytami dla pasażerów stojących, podłokietnikami, wieszakami na ubrania, schowkiem na magazyny i czasopisma, stolikiem i śmietniczką.
Wykonawcy (o ile tym razem się znajdą) będą oceniani na Mocy kryterium ceny (40 pkt), kosztów serwisu (20 pkt) okresu gwarancji (25 pkt) oraz liczby miejsc siedzących (15 pkt).