Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podkarpacie nie wydłuży swoich pociągów do Krościenka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podkarpacie nie wydłuży swoich pociągów do Krościenka
fot. Zbigniew Bryndza/PKP PLK
Samorząd województwa podkarpackiego nie zamierza finansować przewozów na wyremontowanym odcinku Ustrzyki Dolne – Krościenko. Rozważy natomiast skomunikowanie swoich połączeń z zapowiadanymi kursami komercyjnymi. Na własne ryzyko biznesowe uruchomi je SKPL.

W tym miesiącu zakończył się remont infrastruktury na odcinku Uherce – Krościenko. Pociągi Polregio wróciły więc na południowy odcinek linii nr 108, ale, tak jak przed rozpoczęciem robót, kończą bieg już w Ustrzykach Dolnych i nie docierają do miejscowości położonej przy polsko-ukraińskiej granicy. W maju samorząd regionalny wskazał, że po finalizacji inwestycji podejmie decyzję w sprawie ewentualnego wydłużenia kursów do Krościenka.

Końcowy odcinek linii bez pociągów służby publicznej

Dziś wiemy już jednak, że tak się ostatecznie nie stanie. – Dotąd nie rozważaliśmy uruchomienia lub wydłużenia istniejących połączeń do Krościenka – poinformował nas bowiem Wydział Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. W rozkładzie jazdy pozostaną więc w dającej się przewidzieć przyszłości trzy pary kursów Regio relacji Sanok – Ustrzyki.

Od grudnia 2024 r. do Krościenka, a także dalej – do ukraińskiego Chyrowa – docierać mają natomiast pociągi prywatnego przewoźnika SKPL Cargo. Firma z siedzibą w Zbiersku zapowiedziała, że na własne ryzyko biznesowe będzie realizować przewozy codziennie lub w dni robocze (ostateczna decyzja w tym zakresie jeszcze nie zapadła). Będą to pierwsze regularne połączenia pasażerskie na przejściu Krościenko – Chyrów od 2010 r.

Będą skomunikowania w Sanoku?

Międzynarodowe pociągi mają zakończyć po polskiej stronie bieg w Sanoku. Czy pasażerowie z Ukrainy będą mogli kontynuować podróż kursami krajowymi? – W przypadku uruchomienia przez SKPL Cargo komercyjnych połączeń do Chyrowa przeanalizujemy możliwość skomunikowania naszej oferty połączeń zarówno na wspomnianej relacji Sanok – Ustrzyki Dolne, jak i Sanok – Jasło, z ofertą prywatnego przewoźnika – usłyszeliśmy w UMWP.

W przypadku odcinka do Ustrzyk można więc spodziewać się względnie równomiernego rozłożenia połączeń w ciągu dnia. W zakresie połączeń do Jasła potencjalnie w grę wchodzić ma zaś możliwość przesiadki. Obecnie trudno jednak mówić o szczegółach oferty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5