Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podkarpacie ma dwie oferty na nowe pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podkarpacie ma dwie oferty na nowe pociągi
Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Województwo podkarpackie ma dwie oferty na trzy nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Obie przekraczają budżet samorządu, choć jedna bardzo nieznacznie. Dostawa pojazdów ma zakończyć się na przełomie listopada i grudnia 2027 roku.

Województwo podkarpackie może mówić o sukcesie, bowiem w ponowionym przetargu na dostawę trzech 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (wraz z ich utrzymaniem do pierwszego przeglądu P4 włącznie) samorząd otrzymał aż dwie oferty. Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu nie zgłosił się nikt.

Budżet samorządu to 151,29 mln złotych, natomiast tańsza oferta, autorstwa Newagu opiewa na 154,795 mln złotych za dostawę pojazdów, z czego koszty utrzymania pojazdów to 24 mln złotych. Droższą ofertę złożył poznański Cegielski, który wycenił dostawę trzech pociągów wraz z utrzymaniem na prawie 203 mln złotych brutto. Samo utrzymanie ma kosztować 40,08 mln złotych.

W specyfikacji zapisano m. in. prędkość maksymalną 160 km/h, układ drzwi w członach 1–2–2–2–1, drzwi zewnętrzne w kabinie maszynisty, min. 240 miejsc siedzących. Przyspieszenie ma być ≥ 0,8 m/s2. Wykonawca ma wydzielić miejsce do przewozu 4 rowerów na stojakach lub wieszakach. Pojazdy mają mieć gniazdka, automaty biletowe i sieć Wifi. Wygodne mają być fotele w układzie 2+2, z uchwytami dla pasażerów stojących, podłokietnikami, wieszakami na ubrania, schowkiem na magazyny i czasopisma, stolikiem i śmietniczką.

Pociągi mają zostać dostarczone do 30 listopada 2027 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opolskie znowu próbuje kupić elektryczne zespoły trakcyjne

Tabor i technika

Opolskie znowu próbuje kupić elektryczne zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 19 czerwca 2024

Podkarpacie kupuje kolejne pociągi

Tabor i technika

Podkarpacie kupuje kolejne pociągi

Jakub Rösler 13 lutego 2024

Koleje Śląskie otwierają przetarg na zakup nowych pociągów

Tabor i technika

Pesa i Newag chcą dostarczyć pociągi dla kujawsko-pomorskiego

Tabor i technika

Pomorskie kupuje nowe pociągi. Dwa plus dwadzieścia dziewięć

Tabor i technika

Zobacz również:

Opolskie znowu próbuje kupić elektryczne zespoły trakcyjne

Tabor i technika

Opolskie znowu próbuje kupić elektryczne zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 19 czerwca 2024

Podkarpacie kupuje kolejne pociągi

Tabor i technika

Podkarpacie kupuje kolejne pociągi

Jakub Rösler 13 lutego 2024

Koleje Śląskie otwierają przetarg na zakup nowych pociągów

Tabor i technika

Pesa i Newag chcą dostarczyć pociągi dla kujawsko-pomorskiego

Tabor i technika

Pomorskie kupuje nowe pociągi. Dwa plus dwadzieścia dziewięć

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5