Województwo podkarpackie ma dwie oferty na trzy nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Obie przekraczają budżet samorządu, choć jedna bardzo nieznacznie. Dostawa pojazdów ma zakończyć się na przełomie listopada i grudnia 2027 roku.
Województwo podkarpackie może mówić o sukcesie,
bowiem w ponowionym przetargu na dostawę trzech 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (wraz z ich utrzymaniem do pierwszego przeglądu P4 włącznie) samorząd otrzymał aż dwie oferty. Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu nie zgłosił się nikt.
Budżet samorządu to 151,29 mln złotych, natomiast tańsza oferta, autorstwa Newagu opiewa na 154,795 mln złotych za dostawę pojazdów, z czego koszty utrzymania pojazdów to 24 mln złotych. Droższą ofertę złożył poznański Cegielski, który wycenił dostawę trzech pociągów wraz z utrzymaniem na prawie 203 mln złotych brutto. Samo utrzymanie ma kosztować 40,08 mln złotych.
W specyfikacji zapisano m. in. prędkość maksymalną 160 km/h, układ drzwi w członach 1–2–2–2–1, drzwi zewnętrzne w kabinie maszynisty, min. 240 miejsc siedzących. Przyspieszenie ma być ≥ 0,8 m/s2. Wykonawca ma wydzielić miejsce do przewozu 4 rowerów na stojakach lub wieszakach. Pojazdy mają mieć gniazdka, automaty biletowe i sieć Wifi. Wygodne mają być fotele w układzie 2+2, z uchwytami dla pasażerów stojących, podłokietnikami, wieszakami na ubrania, schowkiem na magazyny i czasopisma, stolikiem i śmietniczką.
Pociągi mają zostać dostarczone do 30 listopada 2027 roku.