Województwo podkarpackie właśnie ogłosiło przetarg na trzy nowe, 5-członowe elektryczne zespoły trakcyjne. Dostawa nowych pojazdów ma odbyć się do grudnia 2027 roku.
Województwo podkarpackie właśnie ogłosiło postępowanie przetargowe dotyczące dostawy trzech 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają pokonywać dobowo średnio od 300 do 500 kilometrów. Ponadto dostawca jednostek zapewni też usługi serwisowo-naprawcze dla czterech poziomów utrzymania, od P1 do pierwszego przeglądu P4 włącznie.
Nowe pociągi mają być 5-członowe i dwukierunkowe. Jednostki mają rozpędzać się do co najmniej 160 kilometrów na godzinę. Zamawiający nie sprecyzował, jakiego układu wózków oczekuje, poza informacją o tym, że mają być to wózki dwuosiowe. Nieco dziwić może z kolei układ drzwi, bowiem w każdym z pięciu członów mają znaleźć się tylko jedne drzwi, co raczej nie sprawdzi się przy dużych potokach podróżnych. Do tego przewidziano osobne drzwi do kabiny maszynisty.
Pociągi mają mieścić co najmniej 260 osób na stałych miejscach siedzących oraz dodatkowo minimum 10 na siedzeniach składanych. Nacisk na jedną oś pojazdu nie może przekroczyć 180 kN. Na dachu każdego z zespołów trakcyjnych mają pojawić się także dwa pantografy. Zamawiający wymaga, żeby żywotność pojazdy wynosiła co najmniej 30 lat. Wysokość podłogi w strefie wejść do pociągu ma znaleźć się na wysokości 76 centymetrów od główki szyny z tolerancją 5 centymetrów w każdą stronę.
Oświetlenie pojazdu zostanie wykonane w technologii LED, a wnętrze pojazdów będzie bezprzedziałowe. W każdym EZT znajdzie się również jeden defibrylator AED. W pociągach należy przygotować co najmniej 4 miejsca dla przewozu rowerów w pozycji pionowej bądź poziomej oraz dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Ponadto pojawią się również dwie toalety, z czego jedna dla osób z niepełnosprawnościami.
Na wyposażeniu znajdzie się wi-fi, system monitoringu wizyjnego, ogrzewanie oraz klimatyzacja jak również dwa automaty biletowe. Pojawi się także system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Nowe jednostki mają zostać dostarczone do 30 listopada 2027 roku.
W postępowaniu mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat wykonali dostawę minimum dwóch fabrycznie nowych, 3-członowych zespołów trakcyjnych z napędem elektrycznym o wartości jednostkowej nie mniejszej niż 15 mln złotych brutto.
Ponadto wykonawca ma też wykazać, że w ciągu 5 ostatnich wykonał usługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą co najmniej dla dwóch zespołów trakcyjnych z napędem elektrycznym przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy.
O wyborze najlepszej oferty ma zdecydować: cena dostawy pojazdu - 40%, usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza-20%, gwarancja pojazdów-25% oraz liczba miejsc siedzących stałych - 15%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.