Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pociągu z Malmo przez Bałtyk do Berlina na razie nie będzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pociągu z Malmo przez Bałtyk do Berlina na razie nie będzie
Fot. Snälltåget
Pomimo zapowiedzi, tego lata nie ruszą codzienne pociągi między szwedzkim Malmo a Berlinem. Przyczyn takiej decyzji prywatnego przewoźnika Snälltåget jest kilka.

Z końcem czerwca prywatny operator związany z grupą Transdev miał zacząć codzienną obsługę nocnego pociągu Berlin – Malmo – Berlin, którą miał utrzymać do końca lata. W ubiegłym roku takie pociągi kursowały trzy razy tygodniowo, teraz zdecydowano się na kursy codzienne.

W marcu sytuacja zaczęła się jednak komplikować z uwagi na epidemię koronawirusa oraz, związaną z tym pośrednio, deklaracją promowego operatora Stena Line o zakończeniu obsługi promowej linii Trelleborg – Sassnitz, gdzie pływa prom kolejowy. Snälltåget rozważyło wszelkie możliwe opcje z jazdą przez Danię włącznie, ale podjęto decyzję o nieuruchamianiu tego pociągu w sezonie 2020. Wpływa na to status obywateli Szwecji, objętych nakazem kwarantanny nawet w krajach sąsiednich.

– Niepewność co do przyszłości kolejowej trasy promowej Trelleborg – Sassnitz, zasady kwarantanny w Niemczech i inne przyczyny zmuszają nas do odwołania pociągu do Berlina. Koncentrujemy się na organizacji przewozów międzynarodowych po zakończeniu pandemii – powiedział Marco Andersson, menedżer ds. marketingu w Snälltåget.

Snälltåget, który do prowadzenia pociągów międzynarodowych kupił używane wagony-kuszetki, chciałby w przyszłości realizować przejazdy po innej, znacznie dłuższej trasie ze Sztokholmu przez Malmo i Kopenhagę do Hamburga.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Snälltåget: Dotowane Koleje Szwedzkie grają nie fair

Biznes

Snälltåget: Dotowane Koleje Szwedzkie grają nie fair

Przemysław Farsewicz 17 września 2022

Ruszył pociąg ze szwedzkiego Malmö w austriackie Alpy

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Snälltåget: Dotowane Koleje Szwedzkie grają nie fair

Biznes

Snälltåget: Dotowane Koleje Szwedzkie grają nie fair

Przemysław Farsewicz 17 września 2022

Ruszył pociąg ze szwedzkiego Malmö w austriackie Alpy

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5