PKP IC uruchamia codziennie 9 par pociągów, które kursują między Bydgoszczą, a Warszawą. W pociągach zestawionych z wagonów nie przewidziano Warsów, w związku z czym na tej trasie zjemy ciepły posiłek tylko w kursach realizowanych przez elektryczne zespoły trakcyjne.
W ostatnim czasie pisaliśmy o zmianach jakie dotknęły kursy PKP IC,
w których składzie są wagony barowe. Z dostępnością wagonów gastronomicznych występowały także znaczne problemy, o czym
informowaliśmy w listopadzie. Na małej ilości takich wagonów we flocie PKP IC tracą podróżni, chociażby w pociągach kursujących przez Bydgoszcz do Warszawy, o czym informowali nas nasi czytelnicy. Jedna ze stolic województwa kujawsko-pomorskiego ma zapewnionych 9 par pociągów dalekobieżnych, które łączą to miasto z Warszawą. Niektóre z tych połączeń kursują bezpośrednio do i z Bydgoszczy, ale kilka zaczyna swój bieg w innych miastach.
Spośród 9 połączeń, pięć jest realizowanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w postaci Dartów lub Flirtów, a pozostałe cztery są zestawiane z lokomotywy i wagonów. W żadnym ze składów wagonowych nie ma wagonu gastronomicznego, a usługa gastronomiczna jest realizowana tylko z wózka. Ciepły posiłek zjemy więc tylko we Flirtach lub Dartach
– Usługi gastronomiczne na trasie Warszawa – Bydgoszcz świadczone są w pociągach obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Usługę gastronomiczną w składach docelowo zapewnią automaty vendingowe w wagonach COMBO, zmodernizowanych z myślą o obsłudze trasy Warszawa – Bydgoszcz – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP IC.
Sęk w tym, iż PKP IC
nie udało się wybrać dostawcy maszyn vendingowych, a więc na automaty jeszcze długo poczekamy, choć zdaniem Andrzeja Bittela powinno
się to stać w 3 kwartale przyszłego roku. Serbeńska poinformowała nas także, iż wagony barowe znajdują się w pociągach… z Gdyni do Poznania przez Bydgoszcz.
– PKP Intercity posiada 64 sprawne wagony gastronomiczne – dodała.
Czas jazdy gorszy niż kilka temuW rozkładzie jazdy 2015/2016 kursowały pociągi IC, które dystans z Warszawy Centralnej do Bydgoszczy pokonywały w 2 godziny i 59 minut. Mimo wielu lat prac modernizacyjnych prowadzonych na linii 18 obecnie najszybszy pociąg łączący stolicę kraju z Bydgoszczą w 3 godziny i 32 minuty. Jak widać więc, czas jazdy pociągiem znacząco się wydłużył.
Gorzów też bez wagonów restauracyjnych
Wagonów restauracyjnych nie uświadczymy także w żadnym pociągu PKP IC uruchamianym z Gorzowa Wielkopolskiego, choć w tym przypadku podróżni liczą w pierwszej
kolejności na większą liczbę połączeń, bo dostępność kolei w Gorzowie
jest po prostu słaba.