Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi z Polski do Niemiec wciąż się spóźniają, chociaż jest nieco lepiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi z Polski do Niemiec wciąż się spóźniają, chociaż jest nieco lepiej
Fot. MJ
Funkcjonujący od 11 grudnia nowy rozkład jazdy oznacza dla pasażerów nowy rozkład jazdy pociągów dalekobieżnych. Sprawdziliśmy, jak PKP Intercity radzi sobie z opóźnieniami tych pociągów.

Od grudnia PKP Intercity i Deutsche Bahn postanowiły wrócić do starej nazwy składów łączących Berlin z Warszawą. Zamiast nazw własnych stosuję się ponownie nazwę Berlin-Warszawa Express (BWE). Czy powrót do starej nazwy wpłynął na poprawę dramatycznej punktualności pociągów łączących dwie stolice?

Od świąt sytuacja stabilna

Pierwsze dwa tygodnie funkcjonowania nowego rozkładu to prawdziwy dramat. Jedynie dwa z pięciu uruchamianych berlińskich pociągów kursowały do stolicy Niemiec w miarę punktualnie (w Niemczech i w Polsce panowały trudne warunki pogodowe, do tego były problemy na węźle warszawskim). Sytuacja poprawiła się znacznie po 24 grudnia, co ma częściowy związek z wprowadzeniem do ruchu leasingowanej lokomotywy wielosystemowej. Jedynie pociąg nr 40, odjeżdżający z Warszawy do Berlina przed godziną 16, ma stały problem z dojazdem do Berlina o czasie. Generatorem opóźnień są jak zwykle stacje Kutno, Poznań Główny i stacje między Poznaniem a Rzepinem, jeśli to właśnie tam dochodzi do podmiany lokomotywy na taką, która może wjechać do Niemiec.

Podobnie poprawa punktualności ma miejsce w wypadku pociągów do Polski. Około 70% pociągów dociera do Warszawy o czasie lub z kilkuminutowym opóźnieniem. To wciąż powód daleki do radości, ale w porównaniu do sytuacji sprzed kilku miesięcy – różnica jest istotna.

Cały czas sytuacja wygląda źle jeśli chodzi o flagowy pociąg Wawel z Przemyśla, Krakowa, Katowic i Wrocławia do Berlina. Do Berlina dojeżdża on punktualnie co drugi dzień, a w Przemyślu od 11 grudnia do stycznia zameldował się punktualnie trzykrotnie. Generatorem opóźnień w tym wypadku jest Kraków, zmodernizowany niedawno odcinek Kraków – Katowice oraz odcinek Opole – Wrocław, gdzie PKP PLK wciąż prowadzi prace przy ruchu na jedynie jednotorowym odcinku.

Współpraca PKP Intercity z DB

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało już w grudniu o środkach zaradczych, jakie stosuje PKP Intercity w wypadku opóźnień pociągów z Polski do Niemiec i z powrotem.

– Spółka PKP Intercity przeprowadziła konferencję z niemieckim przewoźnikiem Deutsche Bahn (DB) (…). Wypracowane działania przyniosły poprawę punktualności pociągów na przyjęciu zza granicy – z 36% w lipcu do 66% we wrześniu. Ustalono, iż dyspozytury PKP Intercity i DB będą na comiesięcznych spotkaniach omawiać bieżące sprawy i reagować w przypadku zidentyfikowania nieprawidłowości w realizacji przejazdów – poinformował resort. Istotnie – w ostatnich tygodniach problem z opóźnionymi wyjazdami z Niemiec wzmógł się, ale wciąż nie jest najistotniejszą przyczyną opóźnień.

– We wrześniu 2022 roku przeprowadzono również konferencję z przewoźnikiem Ceske Drahy a.s. (CD) celem wypracowania rozwiązań minimalizujących bardzo duże opóźnienia pociągów odnotowywane na przyjęciu z terytorium Czech. Przewoźnik czeski zadeklarował pracę nad poprawą punktualności pociągów międzynarodowych – napisał resort. Czesi jednak, po zakończeniu modernizacji odcinka linii kolejowej na zachód od Pragi. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Chcesz kupić bilet do Berlina? Nie zawsze się uda

Pasażer

Chcesz kupić bilet do Berlina? Nie zawsze się uda

Gazeta Wyborcza 25 listopada 2011

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Chcesz kupić bilet do Berlina? Nie zawsze się uda

Pasażer

Chcesz kupić bilet do Berlina? Nie zawsze się uda

Gazeta Wyborcza 25 listopada 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5