Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi wróciły na trasę Kraków – Zakopane. Sprawdzamy rozkład jazdy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi wróciły na trasę Kraków – Zakopane. Sprawdzamy rozkład jazdy
Fot. Patryk 98, SM42.pl
22 grudnia, po jesiennej przerwie wykorzystanej na prace budowlane, wróciły kolejowe połączenia na trasie Kraków-Zakopane. Wreszcie skróci się czas przejazdu pociągów na tym odcinku, ale nie na tyle, by mówić o sukcesie. Niewielka liczba pociągów i zły rozkład jazdy raczej zniechęcają do wyboru pociągu w drodze pod Tatry.

Od kilku lat trwa modernizacja trzech linii, dzięki którym możliwa jest realizacja połączeń kolejowych między Krakowem a Zakopanem. Pociągi kursują po niej tylko wtedy, gdy nie są prowadzone prace, a więc, z uwagi na sezon turystyczny – latem i zimą. Pozwala to w pewnym stopniu odciążyć drogową Zakopiankę, choć czas przejazdu koleją jest atrakcyjny tylko wtedy, gdy tworzą się na niej korki. Ten warunek nie miał zastosowania w roku ubiegłym, gdy czasy przejazdu pociągów do Zakopanego stały się rekordowo długie.

Jak w tym roku wygląda reaktywacja zimowych pociągów?

Tym razem ruch wznowiono 22 grudnia i będzie utrzymany do początku marca. – Nowy rozkład pozwoli na połączenie Zakopanego z 14 kierunkami, m.in. Gdynią, Szczecinem czy Warszawą. Uruchomienie kolejowej zakopianki pozwala też na podróż PKP na trasach regionalnych do: Radziszowa, Leńcz, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic czy Nowego Targu – czytamy w komunikacie PKP PLK.

– Od grudniowego rozkładu jazdy pociągi jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stację Sucha Beskidzka oraz zmodernizowanym odcinkiem Osielec – Skawa i Raba Wyżna – Nowy Targ – dodaje zarządca infrastruktury.

Sprawdziliśmy jak wygląda rozkład jazdy na linii Kraków – Zakopane w tej edycji. Niestety, określanie go mianem „nienajlepszego” będzie eufemizmem. W dzień powszedni po całej trasie kursuje tylko 7 pociągów, o jeden lub dwa więcej uruchamia się ich w weekendy.

Najszybszy z nich - EIC Tatry - przejeżdża dystans 140 kilometrów w 2 godziny i 56 minut (powrotny w 2 godziny i 52 minuty) stając po drodze w Chabówce (na 18 minut) i Nowym Targu (minuta postoju). O dwie minuty dłużej jedzie IC Witkacy, który zatrzymuje się pomiędzy Krakowem a Katowicami w 7 miejscowościach, ale jego postój w Chabówce trwa tylko minutę. Trzy pozostałe pociągi spółki PKP Intercity – TLK Małopolska, TLK Karpaty i IC Karłowicz jadą w (kolejno) w czasach: 3:26, 3:33 i 3:24. Nieliczne pociągi osobowe na całej trasie: w 3:46 i 3:51.

Czytelnikom, których te czasy przejazdu przerażają, przypominamy, że niemal każdy z tych pociągów (z wyjątkiem EIC Tatry, który krócej jedzie tylko o kilka minut) czas przejazdu skrócono przynajmniej o kilkanaście minut...

Autobus górą

Co interesujące: na stronie rozklad-pkp.pl znajdziemy też godziny odjazdu autobusowego partnera PKP Intercity – warszawskiej spółki Polonus. Bije on na głowę dokonania kolei. Polonus, podobnie jak inni liczni przewoźnicy autobusowi na tej trasie, pokonują dystans Kraków – Zakopane w dwie godziny i 5 minut, o ile nie ma korków.

Jest jeszcze gorzej jeśli weźmiemy pod uwagę, że między godziną 9:44 a 14:19 do Zakopanego nie pojedziemy żadnym pociągiem. Nie przeszkadzało to zarządcy i PKP Intercity sprawić, by pociągi EIC Małopolska i IC Karłowicz odjeżdżały... 7 minut po sobie – kolejno o 9:37 i 9:44.

Prace na linii kolejowej do Zakopanego potrwają do 2023 roku.

Warto przypomnieć, że trasą do stolicy polskich Tatr zainteresowane są np. Koleje Dolnośląskie. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Wraca autobusowa komunikacja zastępcza do Zakopanego

Pasażer

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Wraca autobusowa komunikacja zastępcza do Zakopanego

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5