Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc
fot. Włodzimierz Włoch/PKP PLK
W połowie grudnia do rozkładu jazdy wrócą bezpośrednie połączenia kolejowe z Nasielska do Sierpca. Prace infrastrukturalne kończą tam bowiem PKP Polskie Linie Kolejowe. W 2025 r. remont linii nr 27 ma być jednak kontynuowany.

Od wielu miesięcy na mazowieckim odcinku linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. W związku z pracami infrastrukturalnymi w poszczególnych okresach zamykane były kolejne fragmenty trasy. Wpływało to na ruch pociągów Kolei Mazowieckich do Sierpca (zarówno z Nasielska, jak i z Płocka).

Pociągi pojadą szybciej

Jak zapewnia zarządca infrastruktury, niebawem zakończą się roboty wymuszające utrudnienia. – Na linii nr 27 na odcinku Nasielsk – Sierpc prowadzimy prace związane z naprawą toru, w tym m.in. wymieniamy szyny, podkłady, uzupełniamy podsypkę tłuczniową i regulujemy tor – mówi Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. 14 grudnia ma być ostatnim dniem prowadzenia inwestycji pomiędzy stacjami Raciąż i Sierpc.

Wcześniej, bo 20 października, robotnicy zeszli z pierwszego fragmentu Nasielsk – Płońsk. 9 listopada sfinalizowano natomiast prace na szlaku Płońsk – Raciąż. – Ze względu na charakter prac na jednotorowej linii na odcinku Raciąż – Sierpc od 21 października do 14 grudnia obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi wrócą na szlak od nowego rozkładu jazdy – zapowiada nasza rozmówczyni. Podstawowym efektem kończącej się inwestycji ma być przy tym istotne przyspieszenie ruchu: z Nasielska do Płońska oraz na części odcinka Płońsk – Raciąż dopuszczalna prędkość wzrośnie z 60 do 100 km/godz.

Prace finansowane ze środków własnych

– Ograniczenie prędkości będzie obowiązywało jedynie na przejazdach – zastrzega przedstawicielka PKP PLK. Wartość wszystkich prac realizowanych w roku 2024 wynosi ok. 108 mln zł netto. Środki te pochodzą z budżetu zarządcy infrastruktury.

Zbliżające się otwarcie ruchu nie oznacza zakończenia procesu poprawy stanu technicznego linii nr 27. – Prace będą kontynuowane w latach 2025 – 2026 – stwierdza bowiem Anna Znajewska-Pawluk. Na ten cel zarządca infrastruktury zabezpieczył kolejne 53 mln zł netto. Kwota ta ma pozwolić m.in. na montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przy czym obsługa stacji Płońsk i Raciąż ma zostać przeniesiona do Sierpca.

W perspektywie dwóch lat kolejne przyspieszenie

Docelowo prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wynieść 120 km/godz. Przełoży się to na skrócenie czasu podróży z Nasielska do Sierpca o ok. 20 minut względem stanu sprzed początku robót. Korzystający z połączeń Kolei Mazowieckich mają zyskać też lepsze warunki oczekiwania na kursy. Nawierzchnie peronów i elementy małej architektury zostały bądź zostaną naprawione lub wymienione na stacjach i przystankach w Płońsku, Raciążu, Dalanówku, Baboszowie, Kaczorowie, Zawidzu, Zawidzu Kościelnym i Mieszakach. Remont obejmuje też 47 obiektów inżynieryjnych i ponad 70 przejazdów kolejowo-drogowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Przemysław Farsewicz 02 grudnia 2024

Rekordowe lato w Bydgoszczy i nowe kierunki na horyzoncie

Pasażer

Rekordowe lato w Bydgoszczy i nowe kierunki na horyzoncie

Redakcja/inf. pras. 02 grudnia 2024

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Biznes

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Urząd Transportu Kolejowego 02 grudnia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Przemysław Farsewicz 02 grudnia 2024

Rekordowe lato w Bydgoszczy i nowe kierunki na horyzoncie

Pasażer

Rekordowe lato w Bydgoszczy i nowe kierunki na horyzoncie

Redakcja/inf. pras. 02 grudnia 2024

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Biznes

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Urząd Transportu Kolejowego 02 grudnia 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5