Od niedzieli pociągi z Poznania do Warszawy pojadą przez Konin i Koło, ale czasy przejazdu nie będą dobre. Przy realizacji modernizacji występują problemy.
Od 9 czerwca pociągi pojadą trasą Poznań – Konin – Warszawa bez komunikacji zastępczej i objazdu przez Gniezno oraz Inowrocław Rąbinek. Otwarte są już nowe perony m.in. w Podstolicach, Koninie i Kutnie, a od niedzieli będzie można korzystać z peronów w Kole.
E20 była jedną z linii, na których PKP PLK musiała
od nowa opracować rozkład jazdy. Niestety, w zapowiadanym czasie 2:20 h pociągi "z Wielkopolski na Mazowsze" (tak to ujęła w komunikacie PKP PLK) pojechać mają nie teraz, a dopiero po zakończeniu wszystkich prac.
Zgodnie z naszymi przewidywaniami od 9 czerwca czas przejazdu najszybszych składów wyniesie jeszcze ok. 3:10 h i stopniowo będzie się skracał, ale nie bardziej niż do 2:50 h.
Problemy na LCS Łowicz
Realizacja poszczególnych etapów inwestycji jest opóźniona. Portal Łowicz.Naszemiasto.pl poinformował, że Trakcja PRKiI poprosiła PKP PLK o wydłużenie terminu ukończenia wiaduktu w Łowiczu. – W trakcie realizacji robót napotkano na szereg przeszkód, które bezpośrednio wpłynęły na wydłużenie terminu zakończenia kontraktu – poinformował portal rzecznik Trakcji Robert Kuczyński.
Nie tylko na wiadukcie są problemy – wykonawca odkrył w lutym istnienie podziemnych budowli ceglanych w obrębie mostu w Mysłakowie na rzece Skierniewce. Wojewódzki konserwator zabytków w Łodzi wstrzymał wykonywanie robót na czas przeprowadzenia badań archeologicznych. Badania archeologiczne miały wpływ na termin realizacji pozostałych robót na torze nr 2 na odcinku Bednary – Łowicz.
Problem jest też z mostem nad rzeką Zwierzyniec; stwierdzono, że stan techniczny obiektu uległ znacznemu pogorszeniu od czasu wykonania projektu budowlanego. – Odnotowano między innymi brak spełnienia warunków bezpiecznej eksploatacji dla użytkowania linii kolejowej przebiegającej przez most, co wymusiło aktualizację dokumentacji projektowej obiektu i tym samym zwiększyło zakres wykonywanych robót i czas niezbędny na ich realizację – poinformował Kuczyński, dodając, że w trakcie prowadzonych prac wciąż ujawniają się kolejne kolizje z infrastrukturą podziemną nie ujętą w dokumentacji projektowej, co wymaga zmian w dokumentacji oraz wydłuża czas realizacji projektu.
Termin aktualnyPKP PLK wciąż zapowiada, że uda się zakończyć wszystkie prace do końca 2020 r. Jak podaje, obecnie wykonawcy modernizują kolejne perony m.in. w Kutnie i Łowiczu, wymieniane są tory między Krzewiem a Żychlinem. Jesienią zaczną się prace na odcinkach Łowicz – Jackowice i Sochaczew – Bednary. Intensywnie postępuje budowa Lokalnych Centrów Sterowania w Koninie, Kutnie i Łowiczu.
Czekamy na odpowiedzi PKP PLK na pytania w sprawie opóźnień poszczególnych etapów inwestycji na wszystkich trzech kontraktach, w ramach których modernizowana jest linia E20.