Od niedzieli 9 czerwca podróżni z Gorzowa Wielkopolskiego do Poznania przejadą przez kolejową estakadę obok Warty – dziewięć miesięcy później, niż zapowiadano.
Otwarcia estakady prowadzącej do głównej stacji Gorzowa Wielkopolskiego, pomimo obietnic PKP PLK,
nie udało się dokonać we wrześniu 2018. Ta sztuka nie udała się też w grudniu, ani w marcu. Otwarcie nastąpi
dopiero teraz. Ogólnie modernizacja opóźniona jest o kilka lat – pierwotnie PKP PLK zapowiadała wyremontowanie będącej w złym stanie estakady kolejowej w Gorzowie Wlkp.
do połowy 2016 roku.
Jak zapewnia PKP PLK, od 9 czerwca pociągi dotrą estakadą do Gorzowa Wielkopolskiego Wschodniego –
nowego przystanku oddanego ponad dwa lata temu w ramach projektu modernizacji estakady. Niestety, podczas modernizacji nie przywrócono drugiego toru na obiekcie.
Prace wciąż trwają
Jak podaje PLK, w ramach projektu poddano gruntownej modernizacji dwukilometrową estakadę. Na historycznym obiekcie wymieniono m.in. 650 ton stalowych elementów i wylano 10 000 m3 betonu. Wzmocniono ściany i mury oporowe obiektu. Gruntownie wyremontowano pięć stalowych wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną, Garbary i w rejonie ul. Spichrzowej. Zastosowano maty wygłuszające przejazdy. Położono specjalny tor bezpodsypkowy. Odtworzone zostały historyczne balustrady. Do dyspozycji pasażerów będzie peron nr 1. Przez lata nieczynny peron nr 2 zapewni obsługę pociągów w kierunku Krzyża i Poznania, Piły, Kostrzyna.
Otwarcie estakady nie oznacza końca prac – wykonawca będzie dalej wykonywał prace na stacji, ale PLK zapewnia, że nie będą one wpływać na obsługę podróżnych i przejazdy planowych składów codziennie. Roboty obejmują m.in. elementy zadaszenia na peronie nr 2. Będzie montaż systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca ułoży tor przy peronie od ul. Dworcowej.
Utrudnienia jeszcze przez wiele latPonad dwa lata utrudnień spowodowanych
modernizacją estakady to dopiero początek, a nie koniec problemów pasażerów.
PLK przygotowuje się właśnie do rewitalizacji odcinka Gorzów Wlkp. – Krzyż na linii 203. Równolegle przygotowywane są dokumenty do kompleksowej modernizacji linii 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn.