Narodowy przewoźnik dalekobieżny zaprzestał obsługi stacji Lublin Północny. Nastąpiło to pół roku po przywróceniu postojów handlowych. Jak informuje PKP Intercity, wpływ na decyzję miały postępy przy modernizacji odcinka linii nr 7 oraz niewielkie zainteresowanie podróżnych. Po zmianach w ponad 300 tysięcznym mieście pociągi TLK obsługują tylko jedną stację pasażerską.
Likwidacja po kilku miesiącach obsługi
W obowiązującym od kilku tygodni rocznym rozkładzie jazdy PKP Intercity przestało obsługiwać stację Lublin Północny. Nastąpiło to kilka miesięcy po przywróceniu postojów handlowych przewoźnika. W ramach czerwcowej korekty rocznego rozkładu jazdy 2018/2019 wybrane pociągi zgodnie z planem zapewniały obsługę stacji. Z informacji uzyskanej w Zespole Prasowy PKP Intercity wynika, że obsługa przystanku miała charakter okresowy. - Postoje handlowe w Lublinie Północnym były wprowadzone na czas modernizacji linii nr 7. Na tej stacji przesiadali się pasażerowie pociągów z/do Warszawy jadący z/w kierunku Chełma i Zamościa, ponieważ w stacji Lublin przesiadka była dość uciążliwa ze względu na konieczność przejścia na peron tymczasowy. Od 15 grudnia 2019 r. pociągi PKP Intercity powróciły na trasę podstawową – tj. przez Dęblin, a więc przesiadki już odbywają się w stacji Lublin (Główny – przypis redakcji). – informuje Zespół. Ponadto z przesłanej odpowiedzi wynika, że względem oczekiwań przewoźnika ze stacji korzystało zbyt mało podróżnych.
Pociągi przejadą bez zatrzymania
Zatem pociągi dalekobieżne nie mają planowanego postoju przy peronach Lublina Północnego. Dzieje się tak mimo że istniała możliwość wyraźnego rozbudowania oferty. Obecnie bez zatrzymania przez stację przejeżdżają bezpośrednie pociągi do Warszawy zarówno przez Dęblin, jak i przez Lubartów i Łuków. W kierunku południowo-zachodnim byłaby możliwość dojazdu do Rzeszowa, Krakowa i Katowic. Przewoźnik uruchamia również pociągi przewoźnika dojeżdżają do Chełma i Dorohuska oraz Hrubieszowa i Zamościa.
Stacja na uboczu
Lublin Północny jest stacją pasażerską położoną w lubelskiej dzielnicy Tatary, nieopodal terenów przemysłowych na Zadębiu. Kilkadziesiąt lat temu znajdował się tam dworzec kolejowy i autobusowy. Obecnie budynek jest zamknięty, a teren między nim a ul. Gospodarczą zaniedbany, w nocy nieoświetlony. Atrakcyjność przystanku obniża również brak dogodnych, legalnych dojścia do ul. Chemicznej i dalej do osiedla Bronowice oraz wejścia na teren dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych, które przed laty zlikwidowano. W najlepszym stanie są odnowione przed kilkoma laty perony oraz przejście podziemne.
W obowiązującym rozkładzie jazdy stację obsługują wyłącznie pociągi regionalne. Zapewniają one bezpośrednie połączenia z Chełmem, z Lubartowem i Parczewem, z portem lotniczych w Świdniku oraz z Zamościem. W sezonie planowe postoje będą miały pociągi do Bełżca i Jarosławia. Do Lublina Głównego, wskazywanej przez PKP Intercity stacji przesiadkowej, w dobie kursuje do ok. 25 pociągów dziennie.