Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi do Lubina dopiero w lipcu 2019. PLK: "Niczego innego nie deklarowaliśmy"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi do Lubina dopiero w lipcu 2019. PLK: "Niczego innego nie deklarowaliśmy"
Fot. PKP PLK
Mimo zapowiedzi, pociągi pasażerskie nie powrócą w grudniu do Lubina. Reaktywacja nastąpi zapewne dopiero w lipcu 2019 roku.

W lutym tego roku członek zarządu województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak poinformował, że w grudniu powróci kolej pasażerska do Lubina. W pewnym momencie trwały nawet rozmowy na temat uruchomienia pierwszych pociągów już w październiku. Koleje Dolnośląskie w oparciu o wytyczne PKP PLK przygotowały rozkład jazdy dla dziesięciu par pociągów dziennie.

Zakończenie inwestycji w lipcu 2019. "Niczego innego nie deklarowaliśmy"

Okazuje się jednak, że pociągi nie ruszą w tym roku. Dlaczego? – Inwestycja na linii Legnica - Lubin zakładała utrzymanie dojazdu pociągów towarowych do Lubina. Poza uzgodnioną z KGHM przerwą na wymianę rozjazdów, jest to realizowane. Zakończenie inwestycji wg umowy jest w lipcu 2019 r i wykonawca nie przewiduje zmian terminu – informuje "RK" rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Przedstawiciele spółki PKP PLK podkreślają, że nie deklarowali w mediach reaktywacji pociągów pasażerskich w tym roku, niemniej takie dokumenty przekazane zostały przewoźnikom i samorządom. Arnold Bresch z zarządu spółki tłumaczył niedawno "Gazecie Wyborczej", że umowa z wykonawcą - Torpolem - nie przewidywała umożliwienia przejazdu pociągów pasażerskich przed końcem kontraktu. Dlatego PLK nie może zobowiązać do tego wykonawcy, który zdaniem PLK wykonuje prace w terminie

KD: PLK chciała uruchomić linię w grudniu. Są na to dowody.

Tymczasem Koleje Dolnośląskie, które od grudnia zamierzały operować pomiędzy Lubinem a Legnicą w sile 12 par pociągów (w tym 10 bezpośrednich do Wrocławia) zupełnie inaczej widzą sprawę. Spółka posiada nawet raporty konstrukcyjne wykonane przez PKP PLK dla pociągów Legnica - Lubin, przyjęte do realizacje w terminie od 10 grudnia 2018.

– Ponadto w ogólnodostępnym regulaminie sieci 2018/2019, w załączniku 2.1(A) ustalono już prędkości maksymalne (na zdecydowanej większości odcinka 100 km/h) pomiędzy Legnicą a Lubinem z podkreśleniem "stan na dzień 9.12.2018). Z kolei w załączniku 2.7, w wykazie linii kolejowych, na których wprowadzone zostały ograniczenia użytkowania, nie ma linii 289 – dowiedzieliśmy się w spółce. Podobnie w załączniku 5.1. "sieciowy harmonogram zamknięć torowych (...) w rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019" wykazane jest zamknięcie linii w I kwartale 2019, ale... na odcinku Lubin Górniczy - Rudna Gwizdanów, gdzie Koleje Dolnośląskie nie zamierzają obecnie jeździć.

– To dowód na to, że PLKa przyjęła do realizacji pociągi pasażerskie Legnica - Lubin przed terminem wskazywanym przez Pana Arnolda Brescha, członka zarządu PKP PLK – usłyszeliśmy w spółce. 

– Informacja o rozpoczęciu obsługi trasy Legnica – Lubin od grudnia bieżącego roku była nam znana od wielu miesięcy, ponieważ takie były zapewnienia PLK. Wskazywał na to harmonogram prac inwestycyjnych oraz potwierdzenie w postaci przyjętych wniosków do RJ i ostateczne zatwierdzenie w postaci ułożenia rozkładu jazdy przez PLK na 12 par pociągów. Pomimo tego od kilku miesięcy obserwujemy sytuację na placu budowy. Niewielkie postępy w pracach skłoniły nas do zapytania w lipcu PLK o realność wznowienia ruchu pasażerskiego od grudnia br. Nasze obawy się potwierdziły. Informacje o opóźnieniach, szczególnie braku możliwości wznowienia ruchu lub jego znaczących ograniczeniach muszą być z wyprzedzeniem przekazywane do przewoźników, aby mogli oni odpowiednio zaplanować przewozy – mówi Piotr Malepszak, członek zarządu KD.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jaki jest plan na Kolej Zagłębia Miedziowego?

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Jakub Madrjas 25 października 2019

Od grudnia 12 par pociągów do Lubina

Pasażer

Od grudnia 12 par pociągów do Lubina

Jakub Madrjas 05 czerwca 2018

Tydzień kluczowych prac na stacji Lubin

Infrastruktura

Zobacz również:

Jaki jest plan na Kolej Zagłębia Miedziowego?

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Jakub Madrjas 25 października 2019

Od grudnia 12 par pociągów do Lubina

Pasażer

Od grudnia 12 par pociągów do Lubina

Jakub Madrjas 05 czerwca 2018

Tydzień kluczowych prac na stacji Lubin

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5