PKP PLK właśnie podpisały umowę na zaprojektowanie i rewitalizację linii nr 284, na odcinku Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Oznacza to, że pociągi ponownie dotrą do powiatowej Złotoryi. Inwestycja jest realizowana w ramach programu Kolej Plus.
Remont linii Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój włączy powiat złotoryjski do sieci kolejowej. Trasa, wykorzystywana obecnie wyłącznie w ruchu towarowym, po ok. 20 latach zostanie ponownie przystosowana do połączeń pasażerskich.
– Efektem realizowanych inwestycji z Kolej + w woj. dolnośląskim będzie przywrócenie po latach połączeń kolejowych do Złotoryi i Bogatyni, a także usprawnienie połączeń w aglomeracji wrocławskiej. Jako zarządca infrastruktury kolejowej dążymy do tego, aby z regionalnych połączeń kolejowych mogła skorzystać jak największa liczba mieszkańców – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Zrewitalizowana linia nr 284 Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój zapewni przejazdy z prędkością do 120 km/h. Dla sprawnych przejazdów na ponad 24 km szlaku wymieniony będzie tor i zmodernizowana sieć trakcyjna. Szacuje się, że czas przejazdu ze Złotoryi do Wrocławia zajmie ok. 1 godz. 10 min, a ze Złotoryi do Legnicy ok.17 minut. Więcej o założeniach rewitalizacji
pisaliśmy tutaj.Mieszkańcy Legnicy wsiądą do pociągów z nowego przystanku – Legnica Zachodnia. Dobrą obsługę zapewnią przebudowane stacje Złotoryja i Jerzmanice-Zdrój. Perony zostaną wyposażone w wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie zapewni dobrą orientacje w podróży. Oświetlenie ułatwi przejazdy po zmroku.
Przebudowane zostaną skrzyżowania kolejowo drogowe i zwiększy się poziom ich zabezpieczeń. Sprawne i bezpieczne podróże zapewnią również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
PKP Polskie Linie Kolejowe Spodpisały dziś, 11 października, umowę z INFRAKOL o wartości ponad 210 mln zł mln zł na zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych dla zadania „Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego”. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest w 2026 roku. Więcej o ofertach w rozpisanym
przetargu pisaliśmy tutaj.