7 września ruszyły przewozy do stacji Mittlern w Austrii. Budowa linii kolejowej o długości 4 kilometrów to kolejny krok w kierunku otwarcia tunelu Koralm.
Głównym elementem olbrzymiej inwestycji kolejowej w Austrii – budowy linii kolejowej pod pasmem górskim, które stanowi naturalną przeszkodę między Karyntią i Styrią, jest tunel Koralm. Drążenie dwóch równoległych, liczących 33 kilometry tuneli, zakończono w czerwcu 2020 roku,
o czym pisaliśmy tutaj. W związku z realizacją inwestycji tunelowej, trwają już prace przy budowie infrastruktury kolejowej do wylotów tuneli. Efektem tych prac jest otwarcie odcinka Pribelsdorf – Mittlern 7 września. Do Mittlern dojeżdżają już pociągi regionalne.
– Nowy przystanek jest dowodem na to, że Koralmbahn nie tylko połączy w przyszłości Graz i Klagenfurt, ale także pobudzi ruch regionalny. Linia ma ogromne znaczenie dla Karyntii. Pojawią się nowe możliwości biznesowe, skrócone zostaną dojazdy do pracy i szkół – powiedział Peter Kaiser, przewodniczący kraju związkowego Karyntii.
Nowa stacja jest pierwszą, która powstała w związku z budową linii. Pojawi się ich aż 23. Każdy z nich będzie posiadał parking park and ride, do większości dotrze autobusowa komunikacja regionalna. Wszystkie pozbawione będą barier architektonicznych. Wszelkie szkody ekologiczne, jakie powstają przy okazji budowy, są rekompensowane z nawiązką. W Mittlern powstała np. łąką kwietna, obok której staną wkrótce liczne pasieki.
Linia kolejowa Koralmbahn skróci czas przejazdu z Grazu do Klagenfurtu o 45 minut. Powstanie łącznie 47 kilometrów tuneli, z których wspomniany na początku tekstu będzie najdłuższy. Zbudowanych zostanie 100 mostów. Przewozy w pełnym zakresie mają się rozpocząć w 2025, kiedy zakończą się odbiory całości inwestycji.