Co najmniej sześć par pociągów od grudnia 2026 roku będzie obsługiwać finansowane przez samorząd województwa regularne kursy pasażerskie na linii Rypin - Brodnica. W miejscu istniejącego przystanku kolejowego w Rypinie powstanie znów stacja kolejowa. Trwa przygotowywanie projektu budowlanego.
– Z połączeń kolejowych w naszym regionie korzysta coraz więcej podróżnych. W 2024 roku ten środek transportu wybrało 8 milionów pasażerów. Samorząd województwa konsekwentnie podejmuje działania na rzecz zwiększenia tej liczby – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
W Rypinie
powstanie nowy peron, a istniejący zostanie zmodernizowany. Zmieni się też wysokość peronów, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Planowana jest także przebudowa torów. Pozwoli to na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 kilometrów na godzinę. Prace budowlane rozpoczną się w drugiej połowie roku.
Inwestycja obejmie również modernizację dwóch przejazdów kolejowych w Rypinie – w ciągu ulicy Mławskiej i na drodze łączącej ulicę Gałczyńskiego z terenami przemysłowymi. Zamontowane zostaną sygnalizatory i rogatki. Zakończenie prac jest planowane
na lato 2026 r.
Przygotowania do uruchomienia połączeń regionalnych na tej linii obejmą także budowę przystanku o roboczej nazwie Brodnica Fabryczna. Przystanek powstanie najprawdopodobniej w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego przy ulicy Witosa.
Przetarg na przewozy kolejowe do Rypina zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale tego roku. Obecnie przez Rypin kursuje tylko jedna para pociągów:
TLK Flisak relacji Gdynia – Katowice.