PKP PLK prowadzą obecnie prace torowe na linii nr 33. Wkrótce szybciej pojadą więc pociągi Kolei Mazowieckich z Kutna do Sierpca i z Warszawy do Płocka – na odcinku ośmiu kilometrów prędkość będzie podniesiona do 100 km/h. Na razie jednak podróżni muszą korzystać ze znacznie wolniejszych autobusów zastępczych.
Jeszcze przez kilka dni pasażerowie korzystający z połączeń Kolei Mazowieckich do Płocka będą musieli liczyć się ze znacznymi utrudnieniami. Autobusy zastąpiły bowiem pociągi na całym obsługiwanym przez KM odcinku Kutno – Płock – Sierpc. Istotnie wydłuża to czas podróży: z Płocka do Kutna o ponad pół godziny (dotyczy to także przyspieszonego połączenia „Mazovia”), z Płocka do Sierpca o około kwadrans.
Osiem kilometrów nowego torowiskaTrwające od 10 kwietnia uciążliwości związane są z prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe robotami torowymi. Mają one niebawem przełożyć się na znaczną poprawę parametrów technicznych linii nr 33. – Prace obejmują 8-kilometrowy odcinek Florek – Strzelce Kujawskie i zakończą się w maju – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Ruch pociągów ma zostać wznowiony wraz z początkiem przyszłego miesiąca.
– W zakres prac wchodzi przebudowa jednego toru oraz sześciu przejazdów kolejowo-drogowych – wskazuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Po wyremontowanym odcinku, na którym kładzione jest nowe torowisko, pociągi pojadą z prędkością 100 km/h. – Usprawni to ruch pociągów między Kutnem a Płockiem. Przebudowana nawierzchnia na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy natomiast poziom bezpieczeństwa w tych miejscach – ocenia PKP PLK.
Wkrótce przebudują przystanek AzoryWykonawcą prac jest poznański Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. Jak wskazuje nasz rozmówca, inwestycji to ok. 10,5 mln zł. Pomiędzy Kutnem a Sierpcem kursuje osiem par pociągów osobowych, których oferta uzupełniana jest przez przyspieszony pociąg „Mazovia” Płock – Kutno – Warszawa. Linia nr 33 ma także istotne znaczenie w ruchu towarowym, pozwala bowiem obsługiwać płocką rafinerię ropy.
Wkrótce na linii nr 33 prowadzone będą kolejne prace, bo modernizacja linii E20 zakłada także
przebudowę przystanku Azory. Znajduje się on jeszcze na terenie Kutna, przy odgałęzieniu linii 33 od magistrali Warszawa – Poznań. PKP PLK nie odpowiedziały nam jednoznacznie, czy inwestycja będzie wiązała się ze wstrzymaniem ruchu w kierunku Płocka.