MI zapowiedziało uruchomienie nowych połączeń kolejowych z Łodzi do Rzeszowa przez Kielce. Mają one pojawić się w rozkładzie jazdy w ciągu kilku najbliższych lat. Najprawdopodobniej będą to pierwsze kursy dalekobieżne wykorzystujące nowo wybudowaną łącznicę Czarnca – Włoszczowa Płn.
Właśnie oddana do eksploatacji została nowa łącznica nr 582 Czarnca – Włoszczowa Płn. Na razie nie pojadą po niej żadne pociągi pasażerskie, bo samorząd województwa świętokrzyskiego zamierza finansować wykorzystujące odcinek kursy dopiero od czerwca przyszłego roku. Z odcinka nie będą póki co korzystać także składy dalekobieżne. Na inaugurację ruchu dalekobieżnego poczekamy jednak o wiele dłużej niż na pierwsze kursy kategorii Regio.
Z Łodzi do Rzeszowa przez Kielce i Skarżysko
– Minister właściwy ds. transportu wraz z PKP Intercity planuje uruchoienie nowego połączenia Łodzi i Kielc z Rzeszowem – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, pytany o plany resortu dotyczące wykorzystania nowej łącznicy. Wstępne założenia mówią o dwóch parach kursów, które miałyby pojawić się w rozkładzie jazdy w obecnej dekadzie, a więc dopiero w perspektywie roku 2030. Najprawdopodobniej będą to pierwsze regularne pociągi dalekobieżne finansowane przez MI na nowy odcinku sieci kolejowej.
Pociągi miałyby pojechać przez Tomaszów Mazowiecki, Włoszczowę Płn., Włoszczowę, Kielce, Skarżysko-Kamienną i Tarnobrzeg. – Stanowiłyby uzupełnienie oferty połączeń regionalnych – dpdake nasz rozmówca. Zastrzega przy tym, że do czasu uruchomienia połączeń Łódź – Radom z łącznicy nr 582 mogłyby korzystać pociągi kierowane na objazdy w związku z zamknięciami torowymi na innych liniach.
Z Warszawy do Kielc wciąż przez Radom
W opinii rządu wybudowana właśnie łącznica w najbliższych latach posłuży usprawnieniu komunikacji kolejowej głównie dzięki pociągom regionalnym. Ma być też wykorzystywana w ruchu towarowym. Dotowane z kasy MI pociągi łączące Warszawę z Kielcami będą natomiast kursować dotychczasową trasą przez Radom.
Należy też zwrócić uwagę, że MI nie planuje skierowania pociągów z Łodzi do Krakowa krótszą trasą przez Tomaszów Mazowiecki, Końskie i Skarżysko-Kamienną. Linia jest na tym odcinku niezelektryfikowana. Prace związane z jej elektryfikacją mają być dofinansowane w ramach rządowego programu Kolej Plus.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.