W wyszukiwarce rozkładów Deutsche Bahn pojawiły się informacje o pociągach Przewozów Regionalnych oraz PKP Intercity, które już od października miałyby kursować po „protezie koniecpolskiej”. Władze obu przewoźników zaprzeczają.
Jak poinformowali nas Czytelnicy „RK”, w wyszukiwarce DB można znaleźć informację, iż od 12 października (wraz z wejściem w życie korekty rocznego rozkładu jazdy) w ofercie mają się pojawić codzienny pociąg TLK z Warszawy do Wrocławia kursujący przez Częstochowę, a także pociąg IR Przewozów Regionalnych (kursujący w piątki i niedziele), łączący Częstochowę z Wrocławiem.
Co na to przewoźnicy? – Nie planujemy uruchamiać pociągów IR na tej trasie, zarówno od 12 października, jak i w ramach rozkładu jazdy 2014/2015 – informuje Michał Stilger z biura prasowego centrali Przewozów Regionalnych. – Widoczny w wyszukiwarce pociąg to IR „Spodek”, który początkowo, w ramach rocznego rozkładu jazdy 2013/14, miał kursować przez Lubliniec, ale w ramach wszystkich rozkładów tymczasowych kursował przez Katowice – dodaje Stilger.
Zaprzeczają także przedstawiciele PKP Intercity. – Musi być jakiś błąd w wyszukiwarce DB. Na „protezie” do grudnia wciąż będzie zamknięcie i brak ruchu – odpowiedziało nam biuro prasowe IC.
Od grudnia br., wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, po „protezie koniecpolskiej” mają kursować pociągi Pendolino łączące Warszawę z Wrocławiem. Z projektu rozkładu jazdy 2014/15, do którego kilka tygodni temu dotarł „Rynek Kolejowy” wynikało, że w tej relacji ma od grudnia kursować 5 par Pendolino dziennie. Kilka dni temu władze PKP IC poinformowały jednak, że w wyniku opóźnienia we wdrażaniu projektu, od grudnia Warszawę i Wrocław połączą tylko dwie pary pociągów Pendolino. Pozostałe trzy pary mają być początkowo obsługiwane składami wagonowymi. Czas przejazdu Pendolino ma wynieść 3 godz. 40 min. Na „protezie” pojawią się także m.in. składy TLK łączące Wrocław z Krakowem. Czas przejazdu w tej relacji wyniesie 3 godz. 10 min.
Nie zostaną natomiast uruchomione pociągi regionalne w relacji Częstochowa – Lubliniec i międzywojewódzkie/regionalne w relacji Częstochowa – Opole. Władze woj. śląskiego nie zamierzają dofinansowywać pociągów kursujących w tych relacjach.