Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociąg z Wrocławia przez Kobierzyce do Piławy ruszą w końcu 2025 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociąg z Wrocławia przez Kobierzyce do Piławy ruszą w końcu 2025 roku
fot. Jakub RöslerStacja Kobierzyce gdzie zaczyna się linia 310
Rewitalizacja linii kolejowej 310 na odcinku od Łagiewnik do Piławy na Dolnym Śląsku jest już bardzo zaawansowana. Wkrótce robotnicy wejdą na odcinek od Kobierzyc do Łagiewnik. Fakt reaktywacji tej południowej linii dojazdowej do Wrocławia trudno będzie przecenić.

– Około 20-kilometrowy odcinek linii kolejowej 310 od Piławy Górnej do Łagiewnik jest już w zaawansowanym stadium odbudowy. Będzie on przygotowany do ruchu pociągów w grudniu 2024 roku – powiedział Tomasz Maciejewski, dyrektor ds. kolei w DSDiK. Odbudowa tego fragmentu linii odbywa się za pieniądze z budżetu centralnego i własnego – wojewódzkiego.

Na przeszkodzie do prac na odcinku od Łagiewnik do Kobierzyc jeszcze chwilę poczekamy. Kwestia przekazania działek przez PKP SA w ręce DSDiK została dograna między instytucjami w marcu. – Planowany termin zakończenia rewitalizacji całej linii od Kobierzyc aż po Piławę Górną to ostatni kwartał 2025 roku. Planujemy wstrzelić się w nowy roczny jazdy 2025/2026 – powiedział Tomasz Maciejewski.

Otwarcie linii 310 jest wielką szansą dla poprawy dojazdu koleją z południowych przedmieść Wrocławia, pociągi z Piławy uzupełnią bowiem ofertę pociągów, które już teraz jadą do stolicy województwa z Sobótki. Obie te relacje obsłużą stacje w Kobierzycach, Domasławiu i Bielanach Wrocławskich. Linia 310 od Kobierzyc do Piławy pomoże też przejąć część ruchu z drogi krajowej 8, wzdłuż której prowadzi.

Co bardzo ważne, linia 310 jest trasą alternatywną dla zelektryfikowanej linii 276 z Wrocławia przez Strzelin i Kamieniec Ząbkowicki w kierunku czeskiej granicy. W ruchu pasażerskim będzie mogła stanowić objazd lub stworzyć zupełnie inne możliwości podróży z Kotliny Kłodzkiej. Tym bardziej, że Dolny Śląsk dysponuje pojazdami dwutrakcyjnymi. Planuje się, że po linii pojedziemy z prędkością max. 80 km/h.

Nie wiemy na razie czy linia będzie w stanie przyjąć ruch pociągów towarowych. Tych lekkich – z pewnością tak, ale czy przyjmie pociągi z kruszywem z Piławy (około 25 rocznie)? Staramy się uzyskać informację na ten temat z dolnośląskiego samorządu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Roman Czubiński 04 listopada 2024

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Zobacz również:

Do Karpacza pociągiem jednak dopiero w grudniu 2024

Infrastruktura

Do Karpacza pociągiem jednak dopiero w grudniu 2024

Michał Szymajda 16 maja 2024

Remont linii Szklarska Poręba – Tanvald – także po polskiej stronie

Infrastruktura

DSDiK przejęła linię ze Strzegomia do Marciszowa

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Roman Czubiński 04 listopada 2024

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Zobacz również:

Do Karpacza pociągiem jednak dopiero w grudniu 2024

Infrastruktura

Do Karpacza pociągiem jednak dopiero w grudniu 2024

Michał Szymajda 16 maja 2024

Remont linii Szklarska Poręba – Tanvald – także po polskiej stronie

Infrastruktura

DSDiK przejęła linię ze Strzegomia do Marciszowa

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5