NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Pociąg Warszawa – Wilno nie pojedzie w 2021 roku

| Michał Szymajda 13.01.2021 60

Pociąg Warszawa – Wilno nie pojedzie w 2021 roku
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Termin uruchomienia międzynarodowego pociągu z Warszawy do Wilna uległ zmianie. Nie będzie go, jak zapowiadano wcześniej, „w drugiej połowie 2021”.
Start pociągu zapowiedziano we wrześniu 2020 na spotkaniu prezesów polskich i litewskich spółek kolejowych, w obecności premiera Mateusza Morawieckiego.

– Skład łączący stolice Polski i Litwy ma być wyposażony w liczne udogodnienia dla podróżnych m.in. Wi-Fi, klimatyzację czy gniazdka elektryczne, zapewniające komfortową podróż na całej trasie. Szczegółowe informacje dotyczące wspomnianego połączenia będziemy przekazywać bliżej terminu jego wdrożenia do rozkładu jazdy. Nawiązanie współpracy z Kolejami Litewskimi i prace nad uruchomieniem połączenia z kolejnym krajem to element długoterminowej strategii PKP Intercity, zakładającej systematyczny rozwój połączeń międzynarodowych – napisało wówczas PKP Intercity. Z treści podpisanego przez UAB LTG Link i PKP Intercity listu intencyjnego wynikało, że pociąg relacji Wilno – Kowno – Białystok – Warszawa miałby ruszyć nawet w połowie 2021 roku.

Dziś PKP Intercity poinformowało nas, że w drugiej połowie 2021 takiego pociągu nie będzie. – Ze względu na sytuację spowodowaną pandemią podjęto decyzję o przesunięciu w czasie uruchomienia połączenia do Kowna. PKP Intercity jest w stałym kontakcie z kolejami litewskimi. O planowanym terminie uruchomienia połączeń będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem – napisała Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Do dziś nie wiemy jak miałoby wyglądać takie połączenie, ponieważ od Kowna do Wilna tor jest szerokości 1520 mm, a to, przy założeniu bezpośredniego połączenia z Warszawy, użycia wagonów o zmiennej szerokości kół, np. z systemem SUW 2000. Wagonów tych PKP Intercity jednak obecnie nie eksploatuje. Warto jednak przypomnieć, że w marcu 2020 PKP Intercity wyprawiło w kurs pociąg z Frankfurtu przez Warszawę do Kowna, którym ewakuowano obywateli państw bałtyckich. Przedsięwzięcie powiodło się.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5