W Otłoczynie, który zapisał się już w historii polskiej kolei czarnymi zgłoskami, doszło w środę do wykolejenia wagonów-cystern. Na szczęście nikt nie ucierpiał, ale utrudnienia na linii kolejowej nr 19 były dość znaczące.
– W środę 5 sierpnia o godzinie 13:40 na stacji Otłoczyn wykoleiły się cztery cysterny z olejem opałowym na jednym z bocznych torów. Nikt nie ucierpiał. Na miejscu straż pożarna zabezpieczyła teren i niewielki wyciek. Ruch na linii pomiędzy Otłoczynem a Brzozą Toruńską został wstrzymany. Pierwszy tor został udrożniony o godzinie 16:45 – tak brzmiał pierwszy komunikat PKP PLK o zdarzeniu. Dziś (6 sierpnia) rano służby techniczne PKP PLK udrożniły już szlak w feralnym miejscu.
– Oba tory na stacji w Otłoczynie są już przejezdne. O godzinie 23:00 służby techniczne Polskich Linii Kolejowych otworzyły drugi tor. Na miejscu pracuje komisja, która wyjaśni przyczyny tego zdarzenia. Kolejnymi działaniami służb na miejscu będą prace związane z usunięciem skutków wykolejenia. Gromadzony jest specjalistyczny sprzęt – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Po wykolejeniu pociągi PKP Intercity jeździły zmienioną trasą przez Inowrocław. Przewozy Regionalne wprowadziły na odcinku Toruń – Kutno komunikację zastępczą, a Arriva RP na odcinku Otłoczyn – Toruń Główny. Jak poinformował zarządca infrastruktury, przewoźnicy zapewnili pasażerom wodę do picia.
35 lat temu, 19 sierpnia 1980 roku, w Otłoczynie doszło do najtragiczniejszego wypadku kolejowego w historii polskiej kolei. W wyniku zderzenia pociągu osobowego relacji Toruń Główny – Łódź Kaliska z pociągiem towarowym, śmierć poniosło 67 osób.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
