Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociąg TLK Sudety niemal non stop jest autobusem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociąg TLK Sudety niemal non stop jest autobusem
fot. M. SzymajdaLokomotywy serii 754 odstawione w Białymstoku
Spełnia się czarny scenariusz dotyczący dalekobieżnych przewozów kolejowych na magistrali podsudeckiej. Za jeden z dwóch pociągów codziennie uruchamiany jest autobus. Także drugi z pociągów – TLK Kormoran – kursujących przez Nysę, Kamieniec Ząbkowicki i Świdnicę bywa odwoływany.

Inauguracja dalekobieżnych połączeń kolejowych po niezelektryfikowanej magistrali podsudeckiej miała miejsce 22 grudnia 2020 roku, kiedy po linii 137 zaczął kursować TLK Sudety. Szybko okazało się, że awarie i wypadki wyłączają z użycia spalinowe lokomotywy serii 754 wypożyczane od Kolei Czeskich i pasażerowie coraz częściej mogli natrafić na autobus. Tylko do początku lutego 2021 pociąg na odcinku od Kędzierzyna-Koźla do Jeleniej Góry ZKA zastępowała 5-krotnie. Skalę problemów z trakcją spalinową w PKP Intercity pokazuje artykuł 166 przypadków komunikacji zastępczej w zamian za pociągi PKP IC w trakcji spalinowej.

Wakacje niemal bez pociągów

Wakacje to kolejny czas próby na pasażerach. Między 14 czerwca a 17 lipca komunikacja autobusowa zamiast pociągów obowiązywała ze względu na naprawę toru między Piławą Górną a Dzierżoniowem. Po tym terminie pociągi na tą linię wróciły jednak tylko na chwilę...

– W ostatnich dniach ze względu niską dostępność lokomotyw spalinowych serii 754, dzierżawionych od kolei czeskich, za pociąg TLK Sudety uruchamiana jest zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Jelenia Góra. PKP Intercity nadzoruje codzienną sytuację lokomotyw spalinowych w spółce, ale brak pojazdów rezerwowych po stronie czeskiej, ze względu na prowadzone naprawy główne i równoległe poważne awarie trzech z pięciu lokomotyw 754, zmusza PKP IC do wprowadzenia okresowo ZKA na wspomnianym odcinku. Do końca tygodnia powinna wrócić do eksploatacji jedna z uszkodzonych lokomotyw, następne pojazdy w przyszłym tygodniu – napisała Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP Intercity. Przejściowe problemy były też z drugim pociągiem spółki, który kursuje po całej magistrali.

– Pociąg TLK Kormoran 65100/56101 od początku lipca był odwołany dwa razy: 30 lipca, z powodu braku sprawnej lokomotywy oraz 15 lipca 2021r. z powodu potrącenia osoby postronnej na odcinku Goświnowice – Katowice (odwołanie dotyczyło tylko pociągu 65100) – wyjaśniła rzeczniczka PKP Intercity.

W przyszłości czeskie lokomotywy zastąpią hybrydy

W ostatnich miesiącach PKP Intercity przeprowadziło kilka postępowań dotyczących dzierżawy liniowych lokomotyw spalinowych, jednak w żadnym z nich nie pojawiło się zainteresowanie innych podmiotów niż Ceske Drahy. Sytuacja jest więc patowa.

– Zgodnie ze strategią taborową Spółki odcinki obecnie obsługiwane przez lokomotywy serii 754 będą w przyszłości obsługiwane przez lokomotywy hybrydowe (elektryczno-spalinowe) – dodała rzeczniczka. Piszemy o tym tutaj. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Tabor i technika

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Michał Szymajda 20 stycznia 2021

Pierwszy TLK Sudety na Magistrali Podsudeckiej [film]

Pasażer

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Tabor i technika

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Michał Szymajda 20 stycznia 2021

Pierwszy TLK Sudety na Magistrali Podsudeckiej [film]

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5