Po ubiegłorocznym sukcesie RegioJet ponownie przygotowuje się do uruchomienia międzynarodowych pociągów nocnych z Pragi do Chorwacji. Nowością będzie to, że pociąg dojedzie także do Splitu, a autobusy spółki umożliwią dojazd nawet do Bośni i Czarnogóry.
W 2021 roku pociągi będą uruchamiane od 28 maja do końca września. Podobnie jak w roku ubiegłym ceny za bilet na miejsce siedzące będą rozpoczynały się od 590 czeskich koron (ok. 100 złotych) w jedną stronę i od 790 koron (ok. 135 zł) za miejsce w kuszetce. Możliwy będzie zakup całego przedziału z leżankami dla czterech osób w cenie biletu dla trzech osób. Sprzedaż biletów ruszy jeszcze w lutym.
Pociągi w 2021 roku pojadą inną trasą niż w roku 2020. Zupełnie ominą Słowenię i pojadą przez Brno, Bratysławę, Budapeszt i Zagrzeb. Z Zagrzebia będzie można w wagonach dotrzeć albo, jak dotąd – do Rijeki, albo do znajdującego się znacznie dalej na południe Splitu. Z Rijeki i Splitu RegioJet ponownie uruchomi autobusy, które za dodatkową opłatą będą dowozić turystów do kurortów na całym chorwackim wybrzeżu, a także, co będzie nowością – do Neum w Bośni i Hercegowinie i do Kotoru w Czarnogórze.
Pociąg, tak jak w roku 2020, będzie odjeżdżał z Pragi około godziny 17 z Pragi, a do Rijeki dotrze wczesnym rankiem. Przyjazd grupy wagonów do Splitu nastąpi wczesnym popołudniem. W przeciwnym kierunku pociąg wyjedzie ze Split po południu, a z Rijeki wieczorem, przybywając rano następnego dnia do Bratysławy, Brna i Pragi.
W czerwcu i wrześniu połączenia kolejowe będą działać 3 razy w tygodniu, z odjazdami z Pragi, Brna i Bratysławy w piątki, niedziele i wtorki oraz z Chorwacji w soboty, poniedziałki i środy. W lipcu i sierpniu połączenia będą kursowały codziennie w każdym kierunku. Pociąg ma się składać z 15 wagonów, które będą w stanie pomieścić 650 pasażerów. W składzie znajdzie się m.in. kuszetka z miejscem dla kilkunastu rowerów. Na pokładzie pozostanie atrakcyjna cenowo usługa cateringowa, darmowa kawa i poranne bezpłatne przekąski.
Nowa trasa pociągu pozwoli RJ na przyciągnięcie nowych klientów, choć w zeszłym roku i tak 90% miejsc
we wszystkich pociągach udało się sprzedać, a projekt okazał się komercyjnym sukcesem, na którym firma zarobiła kilka milionów koron i tym samym pomogła sobie w trudnym pandemicznym okresie. Pociąg będzie można też wydłużyć z 12 do 15 wagonów, podczas gdy w 2020 roku np. w Ljublianie nie mieścił się on w peronach już przy 12 wagonach. Operacja ma być prostsza logistycznie, wyeliminowana zostanie jedna ze zmian lokomotyw, pociąg przejedzie też przez cztery, zamiast przez pięć krajów, co ma znaczenie w związku z różnymi przepisami pandemicznymi zarządzanymi przez państwa.
Więcej o tym, jak przebiega podróż w pociągu RJ nad Adriatyk
można przeczytać tutaj.
RegioJet poinformował ostatnio o planowanym na wiosnę 2021 starcie pociągów Przemyśl – Praga.
Piszemy o tym tutaj.