Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociąg przyspieszono by dłużej czekał na przystanku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociąg przyspieszono by dłużej czekał na przystanku
Jak informuje nasz Czytelnik, od czasu korekty rozkładu jazdy przyspieszony pociąg Kolei Mazowieckich "Wiedenka" traci wszystkie swoje zalety, stojąc nawet 6 minut w Jaktorowie. Co gorsza, przez cały ten czas zamknięty jest przejazd kolejowy.

Chodzi o przyspieszony pociąg osobowy Kolei Mazowieckich Wiedenka relacji Warszawa Wschodnia - Skierniewice (odjazd z Warszawy Zachodniej o 16:27). Przed korektą rozkładu jazdy odjeżdżał on z Warszawy Zachodniej o16:39, do Żyrardowa docierając o 17:12. Teraz jest tam o 17:05, zatem rozkład w rzeczywistości wydłużył się o 4 minuty. Jednak wydłużony postój w Jaktorowie nie jest opisany w rozkładzie.

– Skoro pociąg czeka na Zachodnim i czeka w Jaktorowie, to dlaczego z w ogóle nie wyjedzie z Warszawy później? – pyta Czytelnik. – Pociąg stoi w peronach, wcześniej jednak automatycznie zamykany jest przejazd kolejowy (za peronem w kierunku Żyrardowa) bez oddzielnego pasa do skrętu, co powoduje utrudnienia w ruchu drogowym – dodaje oburzony mieszkaniec Jaktorowa.

– Planując rozkład jazdy pociągów Kolei Mazowieckich i składając zamówienia na trasy przejazdu, bierzemy pod uwagę czas przejazdu i nie planujemy wydłużonych postojów. Ale nie jesteśmy jedynym przewoźnikiem na torach – mówi rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska.

– Ostatecznie rozkład jazdy zatwierdza zarządca infrastruktury, PKP PLK. W przypadku „Wiedenki” sytuacja wygląda następująco: pociąg „Wiedenka” jedzie za pociągiem EIC „Ondraszek” nr. 1403. Nie ma możliwości, aby ten pociąg wyprzedzić – mówi Nowakowska.

– Szczegółowo kwestię wydłużonego postoju powinien wyjaśnić zarządca infrastruktury, PKP PLK – sugeruje rzeczniczka. Niestety, do dziś nie uzyskaliśmy odpowiedzi z PKP PLK na temat przyczyn przedłużonego postoju

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie wracają do diesla. Chcą kupić nawet 10 jednostek

Tabor i technika

Zobacz również:

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie wracają do diesla. Chcą kupić nawet 10 jednostek

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5