Partnerzy serwisu:
Tabor

Pociąg \"Europa Train\" z cichymi hamulcami na testach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
13-04-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/wnp.pl 13 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Pociąg \"Europa Train\" z cichymi hamulcami na testach
Pięciu przewoźników testuje pociąg o nazwie "Europa Train", który został wyposażony w kompozytowe hamulce "LL", ograniczające hałas o połowę - czytamy w portalu wnp.pl.

Pociąg składa się z 32 wagonów różnego typu i dostosowanych do przewożenia różnych ładunków. „Europa Train” został zaprezentowany podczas zakończonych targów kolejowych w Berlinie. Po zakończonych testach, nowy system hamulcowy zostanie skierowany do produkcji.

Projektem "Europa Train" zarządza UIC (Międzynarodowa Unia Kolei) w imieniu wspólnoty swoich członków. Dotychczas uchwałę w sprawie przystąpienia do projektu podpisało 29 przewoźników, czterech producentów i organizacje z sektora kolejowego (CER i EIM). Projektem UIC kieruje Johannes Gräber z Deutsche Bahn.

Pociąg testuje pięć przedsiębiorstw kolejowych: DB Schenker, SNCF, AAE, Rail Cargo Austria RCA oraz ZSSK Cargo. Badania zakładają, że zestaw tych wagonów przejedzie do końca przyszłego roku łącznie 200 tys. km. Testowany pociąg przyjechał ze Skandynawii, a następnie trafi z powrotem do Europy Wschodniej. To fragment badania, jak sprawuje się nowy system hamulców w różnych warunkach atmosferycznych.

Blok hamulca "LL" ma potencjał do zmniejszenia o połowę hałasu, jaki wytwarza pociąg konwencjonalny. W przeciwieństwie do złożonego bloku hamulcowego typu "K", który także powoduje 50. procentowe zmniejszenie poziomu hałasu, blok "LL" można przeprojektować i montować w istniejącym taborze kolejowym. Takie rozwiązanie znacznie obniży koszt inwestycji.

Dotychczasowe testy i porównania dowodzą, że konwencjonalne bloki hamulcowe z żeliwa stają się po pewnym czasie porowate, co powoduje nierówności i hałas, natomiast bloki "LL" pozostają gładkie, co redukuje wizg.

Jak podkreślono w Berlinie, ograniczenie hałasu to jeden z warunków rozwoju transportu kolejowego w Europie.

Więcej

\

 


Trasę pociągu można śledzić na stronach UIC pod adresem http://europetrain.uic.org/Train-path

W lutym prezes DB Rüdiger Grubew zapowiedział wymianę hamulców na cichsze w 1250 ze 100 000 posiadanych przez DB Schenker wagonów towarowych.

Więcej

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Alstom zbuduje kolejnych 60 piętrowych pociągów dla francuskiego SNCF

Tabor i technika

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Alstom zbuduje kolejnych 60 piętrowych pociągów dla francuskiego SNCF

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5