Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociąg Amsterdam – Berlin na razie nie dojedzie do Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociąg Amsterdam – Berlin na razie nie dojedzie do Warszawy
Fot. European Sleeper
Chociaż jeszcze kilka lat temu mówiło się o wznowieniu połączenia kolejowego z Warszawy do Amsterdamu i Brukseli, na razie nic takiego nie będzie miało miejsca.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o tym, że projekt European Sleeper w końcu dojdzie do skutku. Inicjatywa holenderskich przedsiębiorców zakłada uruchomienie komercyjnego nocnego połączenia między Brukselą, Amsterdamem a Berlinem. Pomysł jest spóźniony w realizacji, bo pierwotnie pociągi miały być uruchomione w 2022 roku, a pojadą od maja 2023.

Pierwotnie pomysł zakładał znacznie dłuższą relację – z Warszawy aż do Ostendy (przez Amsterdam, Brukselę i Berlin), a także grupę wagonów do Pragi i Drezna. Z tych pomysłów nic nie wyszło. Ze współpracy z European Sleeper wypisał się bowiem RegioJet.

– RegioJet nie będzie na tym etapie współpracować przy tym projekcie. Skupiamy się na istniejących liniach i innych projektach – powiedziała nam Alexandra Janoušek Kostřicová, rzeczniczka czeskiego RegioJet. Warto przypomnieć, że spółka ma dla odcinka od Warszawy do granicy z Niemcami przyznany otwarty dostęp dla tego projektu.

– Nie będziemy dołączać na razie grupy wagonów do Warszawy. To może się zmienić w przyszłości, ale na razie skupiamy się na uruchomieniu pierwszych pociągów Bruksela – Amsterdam – Berlin w bieżącym roku oraz na wydłużeniu tego połączenia do Drezna i Pragi w roku 2024. Na tę chwilę współpraca z RegioJet jest wstrzymana, ponieważ nie jeździmy do Czech – usłyszeliśmy w biurze prasowym European Sleeper.

Po raz ostatni bezpośredni pociąg połączył Warszawę, Berlin i Amsterdam w 2014 roku. Był to EN Jan Kiepura, którego kursowanie wstrzymano z uwagi na niechęć Kolei Niemieckich do klasycznych, wagonowych składów. W roku 2015 kursował on jeszcze do Kolonii, później całkiem go zlikwidowano.

Rozmowy o ponownym uruchomieniu nocnego pociągu z Warszawy do Berlina i dalej na zachód Europy prowadziło PKP Intercity z Kolejami Austriackimi. Na razie jednak polskiej spółce brakuje wagonów i lokomotyw, aby wrócić do dyskusji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5