W ubiegłym tygodniu Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zawarły z CRRC Zhuzhou Locomotive umowę ramową na dostarczenie 20 lokomotyw manewrowych.
Z umowy wynika, że w pierwszej kolejności cztery pojazdy do przetaczania szynowych pociągów służących do prac remontowo-budowlanych trafią do DB Netz AG. – Ich cena to kilka milionów euro, a na tory wyjadą do 2021 roku – potwierdziła Rynkowi Kolejowemu rzeczniczka prasowa przewoźnika, Luise Gunga. Z nieoficjalnych danych, cytowanych przez niemieckie media, w tym dziennik Handelsblatt wynika, że cena za pojazd sięga 2,5 mln euro.
W przetargu rozpisanym w 2017 roku nie wpłynęła ani jedna oferta od producentów z Europy. DB poszukiwało lokomotyw o napędzie hybrydowym, dopuszczonych do przejazdów w niskich tunelach (o określonych w przetargu wysokościach). CRRC był jedynym oferentem.
Największy pod względem wysokości obrotów producent pociągów na świecie koncentrował się dotąd przede wszystkim na działalności na terenie Chin. Teraz jednak ma już umowę z Leo Express na
dostawę pociągów, przeznaczonych między innymi na polskie tory. Wyprodukuje też
wagony towarowe dla Szwajcarii.
Rosnąca pozycja CRRC na światowych rynkach
popchnęła konkurujących dotąd ze sobą producentów taboru Alstom i Siemens do połączenia sił.