Partnerzy serwisu:
Biznes

Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
25-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Na początku 2023 roku połączenie spółek Eurostar i Thalys stało się faktem. Obie firmy będą wozić pasażerów pod wspólną marką Eurostar. Przygotowano jednak rebranding, będzie też nieco zmian dotyczących kursowania pociągów.

Wszystkie pociągi obu spółek będą dostępne w jednej aplikacji i na stronie internetowej, a więc w jednym systemie rezerwacyjnym, od października 2023. Powstanie też wspólny program lojalnościowy. Ma to znacząco ułatwić przemieszczanie się na takich trasach (dotąd obsługiwanych przez dwóch przewoźników), jak np. Kolonia – Londyn czy Kolonia – Amsterdam.

Cel powiększonego Eurostara? – W 2030 roku zamierzamy przewieźć 30 milionów pasażerów i stać się jednym z liderów zrównoważonych podróży w Europie – powiedziała prezes Eurostara, Gwendoline Cazenave.
Jak przypomina portal Business Traveller, w 2019 roku przewoźnik przewiózł 19 mln pasażerów. Później, przez dwa lata pandemii, obaj przewoźnicy balansowali na granicy upadku. Uratowała ich pomoc francuskiego rządu.

Nowe logo firmy, które pociągi będą otrzymywać w tym roku, nawiązuje do loga pociągów l’Etoile du Nord, które przed laty łączyły Paryż, Brukselę i Amsterdam. Od 2024 roku w pociągach mają się też pojawić nowe klasy podróży, nie wiadomo jednak, czy chodzi o kategorię wysoką, czy niską. Wydaje się jednak, że w grę wchodzi to drugie, bowiem przewoźnik chce zwiększyć liczbę miejsc w pociągach Siemensa o 30.

Eurostar narzeka, że w godzinach szczytu nie jest w stanie zwiększyć liczby połączeń, głównie ze względu na ograniczoną przepustowość sieci kolejowej w Londynie. Dłużej trwa odprawa pasażerów, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Z kolejkami do wejścia na pociąg przewoźnik chce sobie poradzić, instalując więcej e-bramek do elektronicznej odprawy na paryskim dworcu Gare du Nord i na londyńskim St. Pancras oraz w Brukseli. Zainteresowanie usługą w godzinach szczytu jest tak duże, że rzadko kiedy udaje się kupić tanie bilety za 29 euro, które kiedyś robiły furorę.

Operator liczy na wzrost ruchu turystycznego między Anglią a Francją i do Holandii. Podróże służbowe zatrzymały się bowiem na poziomie 80-85% sytuacji sprzed epidemii i nie należy liczyć na zmianę w tym zakresie. W 2024 roku ma ruszyć piąta para połączeń na trasie Londyn – Amsterdam.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Eurostar ma duże kłopoty, ale jeszcze walczy

Biznes

Eurostar ma duże kłopoty, ale jeszcze walczy

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 31 sierpnia 2020

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Eurostar ma duże kłopoty, ale jeszcze walczy

Biznes

Eurostar ma duże kłopoty, ale jeszcze walczy

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 31 sierpnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5