Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Po pożarze pociągu diagnostycznego dla PLK: Projekt już był mocno opóźniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Po pożarze pociągu diagnostycznego dla PLK: Projekt już był mocno opóźniony
Fot. Facebook
Pożar pociągu diagnostycznego zbudowanego dla PKP PLK to bardzo zła wiadomość dla firmy ZPS ze Stargardu. Wart prawie 30 milionów złotych projekt i tak był mocno opóźniony – pierwotnie dostawa miała się odbyć w lutym tego roku. 

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru najnowszego pociągu diagnostycznego, który ZPS Stargard zbudował dla PKP PLK. Nowoczesny samobieżny pociąg był właśnie testowany przed dostawą.

Poznaliśmy więcej informacji o pojeździe. Jak informuje Krzysztof Komorowski, dyrektor biura zarządu spółki ZPS, pojazd ma oznaczenie DPD 660. W trakcie jazd 3 października odbywały się pomiary parametrów generowanego hałasu, regulacja systemów chłodzenia silnika oraz kalibrowanie układów pomiarowych pojazdu. Do pożaru doszło w przedziale silnikowym pociągu. – W chwili obecnej przyczyny powstania pożaru bada powołana przez zarząd firmy komisja – informuje Komorowski. Film z przejazdu pociągu podczas testów, tuż przed pożarem, opublikował jeden z użytkowników Facebooka:
Duże pieniądze...

Jak informuje Martyn Janduła z PKP Polskich Linii Kolejowych, pojazd ma zostać dostarczony w ramach postępowania o nazwie „Dostawa kolejowego samojezdnego dwuczłonowego pojazdu diagnostycznego do badań defektoskopowych szyn oraz pomiaru innych elementów drogi kolejowej”. Umowę o wartości ok. 28,5 mln zł podpisano 24 lutego 2015 r. O tym zamówieniu pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że oferta ZPS pokonała dwóch zagranicznych konkurentów i była znacznie niższa od kosztorysu, opiewającego na 35 mln złotych.

Aby zrealizować zamówienie, ZPS musiał opracować nowy typ pojazdu - w jego ofercie była dotąd m.in. drezyna pomiarowa typu DP-523.10. W 2016 roku testowany był pojazd diagnostyczny DP-560.00 (jednoczłonowy). Jak informuje Krzysztof Komorowski z ZPS, nowy, dwuczłonowy DPD 660 to pojazd, którego przeznaczeniem jest pomiar geometrii toru i badania defektoskopowe szyn – czyli pojazd defektoskopowy. 

... i spore opóźnienie

Jak potwierdza przedstawiciel PKP PLK, harmonogram przewidywał dostarczenie pojazdu zamawiającemu w lutym 2018 roku. – Zgodnie z założeniami umowy, na dostawcę nałożone są kary umowne – informuje Janduła. PLK finansuje zamówienie ze środków własnych, a zakup ma uzupełnić zaplecze techniczne Centrum Diagnostyki PKP PLK.

Jak dowiadujemy się w ZPS, opóźnienie realizacji kontraktu wynikało z konieczności zmiany dostawcy i modelu silnika. Zmiany te, jak informuje Komorowski, pociągnęły za sobą istotne zmiany w projekcie i zmusiły producenta do przebudowy pojazdu. Pożar oznacza kolejne opóźnienie realizacji projektu – choć nie wiadomo jeszcze, jak duże.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Tabor i technika

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Jakub Madrjas 21 marca 2021

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Tabor i technika

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Jakub Madrjas 21 października 2018

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Tabor i technika

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Jakub Madrjas 08 października 2018

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

Tabor i technika

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

inf. pras. 24 września 2018

PLK nareszcie kupuje drezyny

Tabor i technika

PLK nareszcie kupuje drezyny

Jakub Madrjas 23 lutego 2018

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Tabor i technika

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Jakub Madrjas 16 stycznia 2017

Zobacz również:

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Tabor i technika

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Jakub Madrjas 21 marca 2021

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Tabor i technika

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Jakub Madrjas 21 października 2018

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Tabor i technika

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Jakub Madrjas 08 października 2018

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

Tabor i technika

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

inf. pras. 24 września 2018

PLK nareszcie kupuje drezyny

Tabor i technika

PLK nareszcie kupuje drezyny

Jakub Madrjas 23 lutego 2018

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Tabor i technika

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Jakub Madrjas 16 stycznia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5