Pół roku po otwarciu pociągi pasażerskie zaczęły jeździć nowym torem łączącym Centralną Magistralą Kolejową ze szlakiem do Kielc. Inwestycja kosztowała przeszło 40 mln złotych.
W grudniu 2022 roku
z trzyletnim opóźnieniem otwarta została nowa linia kolejowa w Polsce – łącznica nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ, zbudowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. za ok. 42,8 mln zł (w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł).
Założeniem PKP PLK było skrócenie podróży z Kielc w kierunku m.in. Warszawy, Łodzi, czy Gdańska. Przez pierwsze pół roku w rozkładzie jazdy na razie
nie było jednak żadnych pociągów, które skorzystałyby z inwestycji. Województwo stwierdziło, że niemożliwe było zaplanowanie kursów od grudnia z powodu wielokrotnego przesuwania harmonogramów.
Jak informuje PKP PLK, od 12 czerwca z linii w końcu korzystają pociągi pasażerskie – wydłużono tu kursy 9 par pociągów Polregio z Kielc, w tym cztery do Włoszczowy Północ i pięć do Częstochowy. Czas przejazdu z Kielc do Włoszczowy Północ to 55-59 minut. Z powodu zajazdu nową łącznicą na ten ostatni przystanek, czas przejazdu pociągów regionalnych z Kielc do Częstochowy wydłużył się o 14-20 minut.
Trzykilometrowa łącznica jest zelektryfikowana i przystosowana do ruchu dwukierunkowego. Tor zapewnia przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/h, a towarowych do 80 km/h. Poza nowym torem i siecią trakcyjną inwestycja objęła instalację urządzeń sterowania ruchem kolejowym, budowę dróg serwisowych, wiaduktów i przepustów oraz mostu nad rzeką Jeżówką.Podróżni korzystają także ze zmodernizowanego przystanku w Czarncy.