- Wraz o kontraktami na podpisanie których czekamy, wartość naszego portfela zamówień sięga aktualnie bardzo wysokiej wartości ok. 12 mld zł - informuje Konrad Jaskóła, prezes Polimeksu-Mostostalu.
W zeszłym tygodniu konsorcjum firm Torpol (lider, spółka zależna Polimeksu-Mostostalu), Astaldi S.p.A. z siedzibą w Rzymie, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z siedzibą w Zawierciu oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z siedzibą w Mińsku podpisało kontrakt na modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, LOT B2 – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna, budowę części podziemnej dworca Łódź Fabryczna, przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, przebudowę układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.
Wartość kontraktu wynosi 1mld 430 mln 316 tys. 627,41 zł netto. Udział Torpolu wynosi 40 proc., a okres realizacji to 42 miesiące od rozpoczęcia prac.
- Wyróżnia się w działalności Grupy Polimex-Mostostal budownictwo drogowe i kolejo-we. Niniejszy kontrakt jest naszym kolejnym, znaczącym kontraktem zawartym w tym sektorze – informuje Konrad Jaskóla.
- Oczekujemy, że w nadchodzących miesiącach będą pojawiały się dalsze przetargi na budowę i modernizację w Polsce autostrad, dróg szybkiego ruchu i obwodnic miast, jak również kontrakty w segmencie budownictwa kolejowego. Polimex-Mostostal będzie uczestniczyć w realizacji tych inwestycji – uzupełnia prezes Jaskóła.
- Rozpoczęliśmy działalność w sektorze budownictwa kolejowego w Norwegii. Torpol – spółka z Grupy - podpisała tu pierwszy kontrakt na prace o wartości 40 mln zł. Startujemy na tym rynku w przetargach na zlecenia o wielokrotnie większych wartościach. Jesteśmy przygotowani do skutecznego rywalizowania o zlecenia na tamtym rynku, gdzie w najbliższych latach, kosztem wielu miliardów euro, będzie modernizowana infrastruktura kolejowa Otrzymaliśmy także zapytanie ofertowe z Rumunii na realizację kontraktu na modernizację linii kolejowej, finansowaną przez Unię Europejską – dodaje prezes.