NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Po linii Warszawa – Radom Koleje Mazowieckie pojadą nawet co 30 minut

| Michał Szymajda 23.02.2021 226

Po linii Warszawa – Radom Koleje Mazowieckie pojadą nawet co 30 minut
Przyspieszony pociąg KM na linii średnicowejfot. M. Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego przygotowuje się do poprawienia oferty na linii Warszawa – Radom. W związku ze zbliżaniem się do końca modernizacji linii nr 8 prowadzonej przez PKP PLK, zamierza zwiększyć liczbę pociągów zamawianych w Kolejach Mazowieckich.
Tak wynika z odpowiedzi na interpelację jednego z radnych mazowieckiego sejmiku. Radny Wojciech Zabłocki pytał o założenia docelowego rozkładu jazdy, jaki będzie obowiązywał na liniach kolejowych przechodzących przez Radom z uwzględnieniem tej najważniejszej – linii nr 8 na odcinku od stolicy do Radomia. Urząd marszałkowski odpowiedział na to wyczerpująco. Więcej ma być np. pociągów przyspieszonych do Warszawy.

Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 8 i uzyskaniu pełnej przepustowości dla dwóch torów na odcinku Warka – Radom, będą podejmowane działania na rzecz uruchomienia dodatkowych połączeń przyspieszonych (quasi przyspieszonych). Szacuje się uruchomienie ok. 5 par połączeń przyspieszonych umożlwiających m.in. szybki dojazd w szczycie porannym do Warszawy i powrót do Radomia w godzinach popołudniowo – wieczornych – napisał urząd.

Urzędnicy zlecający pracę Kolejom Mazowieckim zaznaczają, że docelowa siatka połączeń przyspieszonych uzależniona jest od planowanej oferty przewozowej przez PKP Intercity, ponieważ to pociągi tego operatora mają pierwszeństwo w uruchamianiu pociągów na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Zależy to też od „możliwości technicznych, taborowych i organizacyjnych Kolei Mazowieckich, a także możliwości pokrycia dodatkowych kosztów uruchomienia połączeń z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach rekompensaty należnej przewoźnikowi”.

Radny zapytał także o planowaną dla pociągów KM częstotliwość kursów na linii 8. Urząd marszałkowski odpowiada, że pociąg osobowy kursować ma między Warszawą a Radomiem co godzinę, w godzinach szczytu natomiast nawet co pół godziny, przy założeniu uzupełnienia oferty dodatkowymi pociągami osobowymi i przyspieszonymi.

Nie planuje się natomiast zmian w kursowaniu pociągów na innych trasach z Radomia. Liczba pociągów w relacjach Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Drzewica pozostanie bez zmian.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że otwarcie ruchu na całym odcinku od Warszawy do Radomia planowane jest w czerwcu 2021. Ale nie ma co liczyć na to, że w tym terminie zakończą się wszystkie prace towarzyszące modernizacji i na całym odcinku możliwa będzie jazda z prędkościami do 160 km/h. Czas przejazdy pociągów daleki będzie jeszcze od ideału. O postępach w pracach na linii piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5