Bydgoszcz kończy w tym roku budowę ok. 10-kilometrowej trasy tramwajowej do Fordonu. Plany na nową perspektywę unijną (2014-2020) w porównaniu z tą inwestycją są już znacznie skromniejsze. Powstać mają dwie niewielkie trasy łącznikowe, więcej uwagi ma zostać natomiast poświęcone odmłodzeniu taboru.
Plany na najbliższe lata w porównaniu do fordońskiej trasy mogą wydawać się nader skromne. Przede wszystkim będą kontynuowane przebudowy. – Prace modernizacyjne będą się koncentrować na odcinkach znajdujących się w złym stanie technicznym, które obecnie wymuszają na organizatorze transportu publicznego konieczność wprowadzania znacznych ograniczeń prędkości obniżających atrakcyjność komunikacji zbiorowej. W nowej perspektywie UE planuje się wybudować i /lub przebudować około 16 km toru pojedynczego – informuje Marta Stachowiak, doradca prezydenta miasta.
Plany zakładają budowę dwóch nowych tras. Jedna z nich to torowisko w ul. Kujawskiej, które połączy rondo Bernardyńskie z tondem Kujawskim. Na razie trwają prace projektowe. Druga trasa zostanie zrealizowana w latach 2016-2018, łącząc Fordońską z Toruńską. Elementem inwestycji jest nowy most nad Brdą. – Łączna długość nowych tras to ok. 2,4 km toru pojedynczego – informuje Stachowiak. Bydgoszcz myśli również o taborze.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl