Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od 30 grudnia pociągi jadą trasą Rail Baltica po 15 km nowym odcinku linii i drugim nowym moście nad Bugiem. Ruch pociągów na odcinku Sadowne - Czyżew jest całkowicie dwutorowy. Na odcinku Sadowne – Czyżew realizowana jest w ramach projektu CEF Łącząc Europę za 569 mln zł.

Likwidacja „wąskiego gardła” – jednotorowego, około kilometrowego odcinka z mostem na Bugu na linii Warszawa – Białystok, została zakończona. Pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew mogą kursować dwoma torami. Linia kolejowa zwiększyła przepustowość. W październiku nad rzekę nasunięto 5 przęseł 300 metrowego nowego obiektu. Każde z przęseł waży około 300 ton. Operacja nasuwania trwała około 12 godzin. Na nowych konstrukcjach ułożone zostały tory. Wykonawca zamontował sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. 30 grudnia nową przeprawą pojechały pierwsze pociągi. Wcześniej, w marcu, na odcinku Sadowne – Czyżew otwarto pierwszy nowy most na Bugu.

– Nowa przeprawa nad Bugiem na trasie do Białegostoku to następny zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego most. Dzięki niemu zwiększona została przepustowość całej linii Białystok – Warszawa. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały i zmodernizowały 150 mostów kolejowych miedzy innymi w Piszu nad rzeką Pisą, w Kępie Rzeczyckiej nad Sanem, pod Koninem na Kanale Grójeckim – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na stacji w Małkini pasażerowie korzystają z drugiego nowego peronu. Ustawione są nowe wiaty, ławki, pojawiło się ledowe oświetlenie, nowy system nagłośnienia i tablice informacyjne Przebudowany obiekt jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W lutym, po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, otwarte będzie przejście dla podróżnych. W ramach inwestycji, przebudowane i przygotowane do oczekiwań podróżnych zostały także przystanki Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.

Między stacjami Sadowne Węgrowskie a Czyżew na 35 km odcinku ułożono nowe tory i przebudowano obiekty inżynieryjne. Zmodernizowane zostały przejazdy kolejowo-drogowe. Zamontowano nowe rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie pociągów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. W ramach inwestycji wybudowany zostanie wiadukt drogowy w Małkini w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego Rozpoczęcie budowy planowane jest w połowie 2020 roku.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h. Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac to 569 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Pierwotny, wcześniejszy termin zakończenia prac, został przesunięty w związku z trudnościami jakie napotkał wykonawca przy budowie mostu na Bugu oraz przy montażu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5